پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17470
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    کاهش ۱۰در جه‌ای دما از فردا

    کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نفوذ توده هوای سرد به استان از فردا موجب کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در سطح استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از اواخر وقت امروز با افزایش گرادیان فشار و نفوذ زبانه‌های سرد سامانه پرفشار جوی و همچنین طی روز‌های شنبه، یکشنبه ودوشنبه در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید سبب گرد و خاک و کاهش دید می‌شود.

    ملاشاهی افزود: این شرایط در نوارشرقی، جنوب شرق، مرز غربی و برخی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان هم تا روز دوشنبه تداوم دارد.

    وی ادامه داد: همچنین از روز شنبه تا پنج شنبه هفته آینده در نقاط مختلف استان دمای هوا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

    کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تا روز یک شنبه دریای عمان نسبتا آرام است، خاطر نشان کرد:، اما در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا عمان نیز وزش بادشدید، علاوه بر گرد و خاک در سواحل موجب متلاطم شدن دریا می‌شود.

    ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت شرایط دریا برای عملیات دریایی و صیادی مناسب نیست، تصریح کرد: همچنین با توجه به کاهش دما کشاورزان و دامداران محترم نیز باید جهت مقابله با سرمازدگی محصولات گلخانه‌ای و دام‌ها اقدامات لازم را مدنظر داشته باشند.

    وی با تاکید بر محافظت از کنتور‌ها و پمپ‌های آب جهت جلوگیری از یخ زدگی در ساعات پایانی شب، بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۰ درجه سانتیگراد و کنارک با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بوده اند.