پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17428
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رییس دانشگاه مازندران خبر داد

    تحصیل بیش از ۱۴۰۰ دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه مازندران

    رییس دانشگاه مازندران گفت: همچنین ۳۶۰ عضو هیات علمی مسوولیت آموزش دانشجویان در دانشگاه مازندران را برعهده دارند که از این بین ۱۴۰۰ دانشجو در مقطع دکترا و ۳۰۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ به نقل از دانشگاه چه خبر، سید خلاق میرنیا امروز در نشستی با سفیر کره جنوبی در دانشگاه مازندران با اشاره به این که دانشگاه مازندران بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان است، گفت: ما در دانشگاه مازندران ۱۱ دانشکده و حدود ۱۱ هزار دانشجو در حال تحصیل داریم.

    میرنیا با بیان این مطلب که تاسیس و قدمت دانشگاه به ۵۰ سال قبل برمی گردد، افزود: این دانشکده‌ها در زمینه علوم پایه، شیمی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم اقتصادی و اداری، تربیت بدنی و علوم ورزشی، فنی و مهندسی، علوم دریایی و اقیانوسی، میراث فرهنگی و گردشگری و حقوق و علوم سیاسی فعالیت می‌کنند.

    وی در ادامه با اشاره به وضعیتی جمعیتی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: همچنین ۳۶۰ عضو هیات علمی مسوولیت آموزش دانشجویان را برعهده دارند که از این بین ۱۴۰۰ دانشجو در مقطع دکترا و ۳۰۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

    رییس دانشگاه جامع استان به حضور ۴ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در میان دانشمندان ۱ درصد برتر جهان اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه ما جزو دانشگاه‌های خوب منطقه است و سال گذشته هم با دانشگاهی از سئول قراردادی داشتیم که تاکنون عملی نشده است که امیدواریم این ارتباط دوباره برقرار شود.

    میرنیا در پایان خطاب به سفیر کره جنوبی در ایران اظهار امیدواری کرد که این حضور و سخنرانی شما به ارتباط بین ما و دانشگاه های شما کمک کند.

    همچنی در این برنامه، نمایندگانی از وزارت امورخارجه، استانداری مازندران، فرماندار شهرستان بابلسر و اعضای شورای شهر، دکتر کیم سئونگ هو را همراهی می‌کردند.