فرماندار سیمرغ:

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از سیمرغ ما، مجتبی حبیب‌نژاد در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: یکی از دغدغه و نگرانی‌ها کارگروه اشتغال، جذب اعتبار و اشتغال است که خوشبختانه دستگاه‌های متولی کارنامه قابل قبولی را به‌دست آوردند و توانستند تا امروز بخش اعظمی از اعتبارات را جذب و اشتغال کنند.

وی افزود: جلسات متعددی در بحث رونق و تسهیل ناحیه صنعتی داشتیم تا مشکلات ناحیه صنعتی سنگتاب مرتفع شود.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه قالب کارفرمایان شهرک صنعتی در حوزه منابع بانکی و اعتباری همچنین روند بازپرداخت اعلام‌شده توسط بانک‌ها نارضایتی داشتند، تصریح کرد: با تلاش صورت‌گرفته شورای بانک‌ها در شهرستان فعال شد و بانک‌ها بر اساس بضاعت قانونی خود کمک کردند.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به داده‌ها میزان اشتغال شهرستان خوب هست اما راضی نیستیم و باید بهتر از این باشد.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه بر اساس آخرین وضعیت، قالب واحدهای نیازمند شهرستان از سایت بهین‌یاب استقبال و وام خود را دریافت کردند، اضافه کرد: کارگاه‌های نیمه فعالی در ناحیه صنعتی وجود دارند که می‌توان با حداقل دریافتی فعال شوند تا میزان اشتغال را افزایش دهیم.

وی افزود: بضاعت ناحیه صنعتی دو برابر موارد مطرح‌شده است.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه دو واحد ناحیه صنعتی شهرستان شرایط تملیکی داشته و در سایر واحدها مشکلی نداریم، تصریح کرد: قصد کمک به این دو واحد را داریم تا از این حالت خارج شوند.

این مسؤول در ادامه خواستار افزایش اختیارات شعب شهرستانی بانک‌ها شد و با اعلام اینکه این موضوع ضعفی است که وجود دارد، بیان کرد: قالب بانک‌ها اختیار لازم برای پرداخت میزان وامی که منابع آن را دولت در اختیار بانک‌ها قرار داده ندارند و این وام برای قرار گرفتن در اختیار متقاضی باید چرخه اداری طولانی‌مدتی را طی کنند.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم شهرستان تحت پوشش بیمه هستند، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم این سطح را افزایش دهیم.

وی در پایان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اشتغال شهرستان خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد و قابل‌پذیرش نیست حتی یک ریال از اعتباراتی که برای شهرستان در نظر گرفته‌شده برگشت بخورد و تأکید می‌کنم دستگاه‌های متولی سهمیه در نظر گرفته‌شده را جذب کنند.