مدافعان حرم جاذبه انقلاب اسلامی هستند/ بسیج یعنی بیداری سرمایه‌های جامعه

چاپ

 به گزارش رامسرنوین به  نقل از بابل‌نوین،رضا رجب‌پور مسئول نمونه علمی بسیج دانشجویی مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: بنده دانشجوی ترم هفتم مهندسی عمران از دانشگاه علوم و فنون بابل هستم و خوشبختانه در مراسم سی‌امین سالروز تاسیس بسیج دانشجویی از بنده به‌عنوان دانشجو و مسئول نمونه علمی بسیج دانشجویی مازندران تقدیر شد.

وی افزود: از آنجایی که همیشه دنبال فرصتی بودم تا خود را پیدا کنم و توانایی‌های خود را بروز دهم، در این راه بسیار حساسیت به خرج دادم تا قدم در مسیر کج نگذارم زیرا اگر من به عنوان یک دانشجو مسئولیتی را حتی در سطوح پایین و در دانشگاه برعهده بگیرم اما از وظایفم سرباز بزنم آینده‌ام مانند افرادی است که اکنون پست‌های مهم را اشغال کردند اما گره از کار مردم باز نمی‌کنند.

این دانشجوی بسیجی ادامه داد: معتقدم وقتی دیگران نتوانستند کاری را انجام دهند و ما از عهده آن بربیایم این کار به مراتب ارزش بالایی دارد از این‌رو به کارهای مدیریتی که همراه با تحول و سازندگی باشم بسیار علاقمندم  که سعی کردم در این وادی گام بردارم و به عنوان استاد حل‌تمرین،مسئول کانون قرآن و عترت و  مسئول علمی پژوهشی بسیج دانشگاه علوم و فنون خدمت کنم.

رجب‌پور تصریح کرد: با همین تفکر سازندگی و تحول در مسئولیت علمی که دارم تلاش کردم از همه توان و ظرفیت خودم استفاده کنم برای مثال دورهمی‌های علمی و تشکیل هسته علمی در دانشگاه با همین هدف صورت گرفت البته در این راه مسئول علمی بسیج استان جناب زارع‌پور نیز حمایت ویژه‌ای داشتند و با تلاش‌های ایشان بسیج دانشجویی به اهداف مشخص خود نزدیک شده که جای تقدیر دارد.

مسئول نمونه علمی بسیج دانشجویی مازندران گفت: بسیج یعنی بیداری سرمایه‌های جامعه، همه می‌دانیم که جوانان سرمایه‌های جامعه‌مان هستند و از دل همین جوانان است که افراد مومن، عالم و فرهیخته نمایان می‌شود و برای ملت ایران افتخارآفرینی می‌کند که باید این سرمایه‌ها جذب و مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: بسیج یک ارزش و تفکر است و روحیه بسیجی باعث پیشرفت و سازندگی در همه سطوح مختلف جامعه می‌شود، دانشجوی بسیجی نیز همسو با این تفکر باید اخلاقی نیک داشته باشد، به نظرم خلق نیکو و فروتنی لازمه یک بسیجی است، بنده به شخصه تلاش کردم در بدترین شرایط با چهره شادمان با دوستانم برخورد و تا حد امکان به دیگران کمک کنم و به برکت این تلاش دوستان صمیمی بسیاری را به دست آورد.

این دانشجوی مهندسی عمران با تاکید بر جذب حداکثری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه جذب اخلاق نیک است  و یک بسیجی باید با اخلاق خوش، همراه با علم، ایمان، صداقت و معرفت بتواند اقشار مختلف را جذب کند، این جذب‌ها گسترش یابد و در همه سطوح فراگیری شود، بسیج باید این تعامل با دیگران را سرلوحه خود قرار دهد، امروز مردم در تمام سختی‌ها این تعامل را حفظ کردند و با وحدت و همدلی در زلزله اخیر کرمانشاه به یاری هم شتافتند، مساعدت مردم در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده بسیار باشکوه بود.

وی در پایان گفت: نیاز اصلی جامعه ما در حال حاضر سپردن کار به متخصص و کاردان است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اقدام و عمل در اولویت قرار دارد و بسیج با اقدامات مناسب خود توانسته شهدای مدافع‌حرم را پرورش دهد که اکنون جاذبه انقلاب اسلامی هستند.