پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17371
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    اشتباهاتی که از خاصیت سیر کم می‌کنند

    له کردن سیر باعث می‌شود مولکول‌های سیر از هم جدا شوند و سیر طعم تندی پیدا کند. در حالی که ریز کردن سیر طعم قوی به سیر می‌دهد، رنده کردن آن طعم خامی و سوزش می‌دهد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، احتمالا به خاطر بوی سیر شاید تمایل چندانی به استفاده از سیر در غذا نداشته باشید، اما باید بدانید سیر یکی از موادی است که به عنوان یک آشپز باید در غذا‌ها استفاده کنید. از هزاران سال پیش سیر یکی از مواد غذایی محبوب در بین افراد بوده است، اما امروزه توجه کمتری به این ماده غذایی باارزش می‌شود. در این مطلب به نقل از سایت کاویاب به شما خواهیم گفت: چه اشتباهاتی موجب کاستن از ارزش غذایی سیر می‌شود و چگونه باید به شیوه‌ای درست از سیر در غذا استفاده کرد.

    اشتباهاتی که از خاصیت «سیر» کم می‌کنند

    اشتباهات رایج در استفاده از سیر عبارتند از:

    خرید سیر منجمد شده: ما سعی می‌کنیم با خرید مواد غذایی از جمله سیر و پیاز کنسرو شده و منجمد شده در وقت صرفه جویی کنیم، اما قرار گرفتن سیر داخل بطری‌های کنسروی و غوطه ور شدن در روغن زیتون اصلا مناسب و درست نیست و بوی بد و طعم کهنگی به غذا می‌دهد.

    پوست کندن نامناسب: اگر می‌خواهید از پهلوی چاقو به منظور کندن پوست سیر استفاده کنید، این ترفند را امتحان کنید. حبه‌های سیر را داخل یک بطری شیشه‌ای قرار داده و درب آن را ببندید، بطری را با شدت تکان دهید. بدین صورت پوست سیر به سرعت کنده می‌شود و می‌توانید به راحتی آن‌ها را جدا کنید.

    له کردن سیر: له کردن سیر باعث می‌شود مولکول‌های سیر از هم جدا شوند و سیر طعم تندی پیدا کند. در حالی که ریز کردن سیر طعم قوی به سیر می‌دهد، رنده کردن آن طعم خامی و سوزش می‌دهد.

    خریدن سیر کهنه: در خرید سیر باید توجه کنید که حتما سیر تازه خریداری کنید. مطمئن شوید پوسته خارجی سیر نرم یا خشک نباشد و اگر ساقه سبزی از میانه آن جوانه زده باشد، یعنی چندان تازه نیست.