تحلیل فنی استقلال توسط گزینه دستیاری شفر

چاپ

 به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، استقلال روز گذشته موفق شد با دو گل از سد گسترش فولاد بگذرد.

محمد تقوی پیشکسوت آبی پوشان در اینستاگرام خود نوشت:« بازی هوشمندانه استقلال دلیل اصلی برتری این تیم مقابل گسترش فولاد بود. صبرو حوصله بازیکنان در حفظ توپ و بازی ترکیبی در یک سوم حمله از نکات مثبت بازی استقلال در این دیدار بود. نیمه اول مهمترین دلیل اصلی گل نزدن استقلال تعداد نفرات کم استقلال در زمان ارسالها بود اما نیمه دوم شرایط کاملا متفاوت بود.

استقلال با تفکری کاملا حرفه ای بخوبی می دانست با زدن یک گل شرایط کاملا متفاوت خواهد شد و به همین دلیل با فشاری همه جانبه که با حمایت عالی خط دفاعی همراه بود اجازه نمی داد تا گسترش فولاد از زیر فشار این تیم خارج شود. در حالیکه حفظ توپ و بردن بازی به زمین حریف تاکتیک اصلی شفر در این دیدار بود، خط دفاعی استقلال باجایگیری مناسب در میانه میدان موجب می شد تا استقلال بخوبی تاکتیک مورد نظر خود را در زمین پیاده کند و اجازه ندهد گسترش از زیر فشار این تیم خارج شود.

دلیل بازی گرفتن از روزبه چشمی در این پست نیز به همین دلیل است . در این استراتژی مدافعینی که توان پاس دادن دارند در اولویت قرار می گیرند. با توجه با اینکه بنظر می رسد شفر قصد دارد با این تاکتیک استقلالی متفاوت را از نو بسازد حضور بازیکنانی با خصوصیت چشمی در خط دفاعی حیاتی است.

صرف نظر از پیشرفت استقلال در فاز تهاجمی باید به سازمان دهی مناسب استقلال در خط دفاعی اشاره کرد که نشان از انتخاب مناسب شفر در تاکتیک و استراتژی حفظ توپ مورد نظر او است.  استقلال همچنان در حال پیشرفت است و اگر بازیکنان این تیم در بازیهای ترکیبی درزمان حمله درک بهتری از حرکات یکدیگر پیدا کنند مطمیًنا استقلال نیم فصلی رویایی پیش رو دارد.»