پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17255
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۴ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    در گفتگوی رامسرنوین با یک بسیجی آتش به اختیار رامسری:

    از تلنگری برای راه اندازی خیریه تا تفکری بسیجی وار که برای خدمت به مردم تلاش می کند

    مریم سلیمان نژاد مدیر گروه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در رامسر است؛ این گروه تا کنون فعالیت های گسترده ای در امر خیر، تحصیل دانش آموزان، و کمک هزینه های درمانی و همچنین سبد کالا مواد غذایی و طرح لباس گرم برای خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست داشته است.

    به گزارش رامسرنوین، بسیجی مریم سلیمان نژاد متولد سال ۱۳۶۷ از سال ۱۳۷۸ عضو بسیج شده و در حال حاضر جهادگر جبهه جنگ نرم و جهاد فرهنگی است.

    وی در سال های اخیر فرمانده پایگاه مقاومت بسیج است و این بار با نیت خالص و روحیه ای جهادی قدم در راه کمک رسانی به مدد جویان و نیازمندان و قشر کم درآمد شهرستان رامسر گذاشته است.

    مریم سلیمان نژاد مدیر گروه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در رامسر است؛ این گروه خودجوش، مردمی و فعال تا کنون فعالیت های گسترده ای در امر خیر، سنت ساده زیستی، ازدواج آسان، تحصیل دانش آموزان، و کمک هزینه های درمانی و همچنین سبد کالا مواد غذایی و طرح لباس گرم برای خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست داشته است.

    به گزارش رامسر نوین، به مناسبت هفته بسیج گفتگویی را با این خواهر بسیجی ترتیب دادیم.

    وی در آغاز این گفتگو اظهار کرد: بسیج یک روش ماندگار و پیروز در عرصه های پر تلاطم عصر امروز تلقی می شود و تفکر بسیجی همراه با تفکر انقلاب همراه است، انقلابی که ما برای آن شهیدان بسیاری را فدا کردیم.

    وی افزود: من از دوران تحصیل در دوره متوسطه عضو بسیج شدم و در دوران دانشجویی فرمانده پایگاه  بسیج دانشگاه بودم و با ادامه فعالیت های بسیجی شورای پایگاه بسیج شدم.

    از چه زمانی طرح تشکیل گروه خیرین و تاسیس خیریه آغاز شد؟

    در خرداد ماه ۹۶ یکی از همشهری ها در خرید جهزیه دچار مشکل شد و هیچ گونه توان مالی حتی در خرید حداقل اقلام اولیه و ضروری زندگی نداشت، من هم که همیشه دغدغه دستگیری و کمک رسانی به افراد نیازمند را داشتم دست به کار شدم و به لطف خدا و همکاری خیرینی که می شناختم برای این عروس جهزیه فراهم کردیم.

    تهیه جهزیه برای دختر جوان و دم بخت تلنگری بود برای من و بعد آن به این فکر افتادم که با رایزنی ها و کمک دیگر دوستانم گروهی را تشکیل دادیم و در آن مشغول جمع آوری کمک خیرین و اهدای آن به نیازمندان شدیم.

    این اتفاق همزمان شد با ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) و من هم به فال نیک گرفتم این اتفاق را و گروه خودجوش و مردمی را به نام خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) راه اندازی کردیم چرا که امام حسن (ع) هم در طول عمر خود بسیار بخشنده و دارای فضل و کرم بودند و حتی تمامی اموال خود را به طور کامل وقف و انفاق کردند.

    پس از ایجاد این گروه در رامسر و حتی تشکیل گروه در فضای مجازی، هدف اولیه خیریه را تهیه جهزیه برای نو عروسان نیازمندی که توان مالی خرید جهزیه ندارند قرار دادیم.

    پس از مدتی به پیشنهاد خود اعضای گروه و با همکاری خیرین بزرگوار صندوق خیریه ای تشکیل دادیم و هر کس به وسع خود به این صندوق کمک کرد و با توجه به نیت همان خیر مبلغ اهدایی را در همان زمینه نیت شده  هزینه کردیم.

    با گذشت چند ماه شرایط برای رسیدن به اهداف بیشتری برای خیریه فراهم شد و علاوه بر تهیه جهزیه، کمک هزینه تحصیلی و تهیه مایحتاج زندگی خانواده های نیازمند، سبد کالا مواد غذایی و اسباب مورد نیاز منزل نیز فراهم آمد.

    در این میان بودند خانواده های که حتی وسایل اولیه مورد نیاز زندگی را نداشتند؛ به این فکر افتادیم که به جمع آوری کمک وسایل خانه نو و یا استفاده شده در حد نو بپردازیم و به دست نیازمندان برسانیم.

    برای جهزیه نو عروسان از وسایل نو و پلمپ استفاده می کنیم؛ در حال حاضر به تکمیل جهزیه پنج عروس کمک کرده ایم و در حال تکمیل سه جهزیه عروس دیگر هم هستیم.

    در خیریه چند عضو خیر و همیار دارید؟

     تعدا اعضای گروه خیریه به ۵۰۰ نفر رسیده است و اعضا همکاری خوب و لازم را دارند.

    رامسر شهر توریستی و پر هزینه ای است، در آن خانواده های بسیاری را شناسایی کردیم که واجد شرایط کمک رسانی و حمایت مالی و اهدای سبد کالا غذایی بودند.

    چندین مورد اقلام مورد نیاز مددجویان تلویزیون و یخچال بود که با کمک خیرین تهیه و به دستشان رساندیم.

    نحوه شناسایی و تشخیص شرایط مددجویان به چه صورت است؟

    در پایگاه های مختلف فرمانده هان پایگاه های بسیج محلات، افراد و خانواده های نیازمند هر محل را شناسایی و در رفع نیاز آن ها بر می آیند وگاها راه ارتباطی ما با نیازمندان را برقرار می کنند و حضورا خودمان به مشکلاتشان رسیدگی می کنیم و در صورت توان مشکلات را بررسی و حل می کنیم.

    آیا مکان مشخصی را برای حضور افراد خیر و ارتباط نیازمندان با خیریه دارید؟

    با گذشت یک فصل از شروع کارمان با رایزنی و مشورت فرمانده سپاه رامسر و در پی درخواست همکاری و کمک از عوامل سپاه و بسیج رامسر با توجه به روحیه خیرخواهانه و حمایت از مستضعفین، دو اتاق در محوطه داخل سپاه در اختیارمان قرار داده شد و از آن پس کلیه فعالیت های خیریه در این مکان انجام شد.

    در صورت نیاز ما سپاه وسایل نقلیه و نیروی انسانی هم در اختیارمان قرار می دهد و همکاری همه جانبه را در انجام امور دارند.

    گاها نیاز درمانی مددجویان هم از طریق اعضا خیریه و کسانی که جزو کار درمانی بیمارستان هستند برطرف می شود.

    اعضا خیریه به صورت خودجوش و خالصانه بسته به شغل و شرایط زندگیشان از هر کمکی که در توانشان باشد دریغ نمی کنند.

    حتی ممدجویانی را داشتیم که برای گرفتن وام بانکی از چک کارمندی کارمندان حاضر در گروه خیریه برای ضمانت استفاده کردند.

    در روند کارها از نزدیک زندگی های اقشار مختلف شهر و طبقات مختلف رفاهی را شاهد بودید، فکر می کنید تجمل گرایی چه تاثیری بر زندگی افراد دارد؟

    از وقتی فرهنگ غرب کم کم و ناخواسته وارد جامعه ما شد، افکار مردم غرب گرا شد و به سمت تجمل گرایی پیش رفت.‌

    نسل های قبل ما قناعت پیشه کردند و دور از تجملات بودند و قریب به اتفاق از آرامش و سلامتی بیشتری نسبت به عصر حاضر هم دارا بودند.

    از وقتی آشپزخانه ها طرح باز و اُپن شد و وجود بوفه در پذیرایی منزل لازم و رسم شد به تبعات آن تجمل گرایی و هزینه های گزاف لوکس نشینی وارد زندگی شد.

    ما داشتیم دختر و پسر جوانی که در شرف ازدواج بودند و داماد حتی توان خرید دسته گل عروسی را نداشت اما با اعضای خیریه به کمک خیرین برایشان عروسی گرفتیم و روانه خانه بخت شدند و در حال حاضر خدارا شکر زندگی خوب و خوشی نیز دارند؛ آن ها خودشان خواستند قانع باشند و حال طعم آرامش را نیز می چشند.

    چشم و هم چشمی و تجمل گرایی آفت زندگی جوانان شده است و فرهنگ نادرستی است که به جامعه ما تزریق شده است.

    برای آینده خیریه چه برنامه و هدفی دارید؟

    خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) از طریق اینترنتی ثبت سمن های مردم نهاد شده و به زودی پاسخ برایمان ارسال می شود و نتیجه می گیریم.

    با گسترش فعالیت های خیریه اگر مکان مناسبی در سطح شهر به عنوان دفتر خیریه در نظر گرفته شود تا همه در جریان کار و فعالیت های ما قرار بگیرند، مطمئنا روند بهتری برای رسیدن به اهدافمان طی می شود‌.

    چرا اطلاع رسانی و رسانه ای کردن امور در خیریه کم رنگ است تا نوعی تبلیغ کار خوب نیز در جامعه رواج داشته باشد؟

    حجم زیاد کار در زمان کوتاه فرصت اطلاع رسانی و رسانه ای کردن این فعالیت خودجوش و خالصانه مردمی را از ما گرفته است.

    و سخن آخر :

    همه به هم کمک کنیم و خانواده های نیازمند و آبرومند شهرمان را دریابیم.

    ما در قبال این افراد مسئولیم، ما از نسل حیدریم و بسیجی ولایت هستیم و در راه کمک به مستضعفین تلاش خودمان را بی منت انجام می دهیم.

    خبر: فاخره شعبانیان