پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17246
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۴ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > چند رسانه ای > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    افتخار آفرینی زوج هنرمند رامسری درجشنواره تئاتر بسیج هنرمندان استان:

    کسب رتبه های برتر گروه تئاتر فردا از رامسر درجشنواره تئاتر بسیج مازندران+عکس

    در بخش صحنه ای جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان استان مازندران سرکار خانم طیبه علیخانیان، رتبه دوم بازیگر زن و هوشنگ امیدی نژاد رتبه دوم کارگردانی را از شهرستان رامسر کسب کردند.

    به گزارش رامسرنوین، جشنواره بسیج هنرمندان مازندران از ۳۰ آبان لغابت ۲ آذر با رقابت ۱۲ گروه نمایشی از ۸ شهرستان استان در دو بخش صحنه ای و بچه های محله، توسط سازمان بسبج هنرمندان در ساری برگزار شد.

    نمایش سوفیای من از رامسر در جشنواره بسیج هنرمندان مازندران در ساری به روی صحنه رفت.

    نمایش سوفیای من به کارگردانی هوشنگ امیدی نژاد و با حضور هنرمندان رامسری، طیبه علیخانیان، لیلانادرنژاد و پدرام مهرزاد به عنوان بازیگر و محدثه امیریان « منشی صحنه» ، پگاه عمرانی « گریمور» و مسیح چاوشیان «مدیرصحنه» در این جشنواره حضور داشت.

    در بخش صحنه ای این جشنواره سرکار خانم طیبه علیخانیان، رتبه دوم بازیگر زن و آقای هوشنگ امیدی نژاد رتبه دوم کارگردانی را کسب کردند.

    براین اساس گروه تئاتر فردا به سرپرستی وی موفق به کسب مقام دوم این جشنواره تئاتری شد.

    کارگردان سوفیای من در گفتگو کوتاه با رامسر نوین پیرامون برگزاری جشنواره اظهار داشت: درود فراوان خدمت دوستان عزیز خانواده تئاتر فردا بویژه عوامل نمایش سوفیای من، که هنرمندانه با سعی و کوشش فراوان در جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان استان مازندران، غریبانه خوش درخشیدند.

    بدینوسیله صمیمانه از حضور چشمگیر و پر برکت شما عزیزان، سرکار خانم لیلا نادر نژاد، سرکار خانم پگاه عمرانی، سرکار خانم محدثه امیریان و آقای پدرام مهرزاد و آقای مسیح چاوشیان قدردانی کرده و از درگاه خدای بزرگ برای شما همراهان همیشگی و مهربانان پرتلاش، آرزوی موفقیت و سربلندی و شادکامی داریم، این موفقیت را به خانواده بزرگ تئاتر شهرستان رامسر که صبورانه بدون داشتن کمترین امکانات فرهنگی هنری و رفاهی در نقطه صفر مرزی استان مازندران برای زنده نگه داشتن هنرفاخر تئاتر تلاش می کنند، تقدیم می‌کنیم.

    وی افزود: به طور ویژه از حمایت و مساعدت کارکنان، معاونت و ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای صبوری، ریاست محترم انجمن نمایش جناب آقای جهانبخش و هنرمندان رامسر، نگهبانی، حراست و ریاست محترم اداره جهاد کشاورزی رامسر جناب آقای نوائیان، فرماندهی محترم ناحیه مقاومت سپاه رامسر جناب سرهنگ جعفری، مسئول محترم کانون بسیج هنرمندان رامسر سرکار خانم حلاجیان و واحد ترابری سپاه رامسر که در جهت اعزام گروه نمایش سوفیای من، به شهرستان ساری اقدامات لازم را تدارک دیدند، صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

    این کارگردان ضمن تقدیر و تکریم کلیه دست اندرکاران جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان مازندران، بابت میزبانی شایسته از هنرمندان هنر فاخر تئاتر، درباره نمایش سوفیای من گفت: سوفیای من، به باورم نمایشی است برگرفته از متن جامعه که بر بستر واقعی یک زندگی خلق شده است، به عبارتی بازآفرینی یک واقعه تلخ اجتماعی بوده و هست و محور اصلی آن بر پایه سرنوشت غمبار و اندوهناک زن جوانی شکل گرفته که متهم است همسر مرد محبوبش را کشته و اینک قانون او را مجرم می‌داند، بنابراین درحالیکه در انتظار حکم قصاص به سر می برد آینه ای در برابر خویش و ما قرار می دهد و آخرین برگ دفتر زندگی خود را ورق میزند.

    کارگردان نمایش سوفیای من، در پایان، افزود: داستان سوفیای من، تلنگری برای نسل امروز و فرداست که باید خانواده ها، بویژه والدین محترم نسبت به آن واقف باشند.

    گفتنی است این زوج هنرمند، هوشنگ امیدی نژاد و سرکار خانم طیبه علیخانیان اساتید آموزشگاه بازیگری تئاتر فردا در رامسر هستند که مژده افتتاح اولین تماشاخانه خصوصی تئاتر، در رامسر را نیز دادند.