شیوع دیابت در افراد بالای ۲۵ سال ۹ درصد است/از هر ۱۰نفر یک نفر به دیابت مبتلا هستند

چاپ

به گزارش رامسرنوین، نادر آهنگر معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در همایش استانی دیابت در رامسر با بیان اینکه توسعه و نشاط پایدار مورد توجه دست اندرکاران بهداشت و درمان قرار گیرد اظهار کرد: در رامسر ۱۴ درصد سالمند وجود دارد و پدیده سالمندی در این شهر محقق شده و رفاه و سلامت زندگی آنها باید مورد توجه جامعه قرار گیرد.

وی افزود: شیوع دیابت در افراد بالای ۲۵ سال ۹ درصد است و از هر ۱۰ نفر یک نفر به دیابت مبتلا هستند که در این ۷ سال رشد ۳۵ درصدی داشته که به بزرگترین اپیدمی قرن معروف است.

وی تصریح کرد: در بیماریهای مزمن و غیر واگیر دار دیابت رتبه اول را دارد و در دولت روحانی نگاه ویژه ای با بازسازی خانه های بهداشت و تربیت نیرو در جهت مبارزه با دیابت انجام شد‌.

کمبود فوق تخصص سالمندی داریم و با مدیریت خوب جهت مبارزه با دیابت بصورت عملیاتی با برنامه جامع استانی و استفاده از صنعت غذایی که میزان قند را تصحیح کند عمل کنیم.

آهنگر با بیان اینکه در صنعت تولیدی استان و نانوایی ها و قنادیها میزان قند رعایت شود گفت: در بخش توسعه یکی از استراتژی های بزرگ توانمند سازی زنان است که رکن اصلی خانواده هستند و با استفاده از توانمندی و نقش آنها با خود مراقبتی کیفیت خدمات افزایش پیدا کند.

وی افزود: با ایجاد خانه های بهداشت و همکاری خیرین در شوراها و فرمانداریها فضاها را باز کردیم تا ارزیابی دیابت انجام شود و با تست دیابت از شیوع آن جلوگیری کنیم.

این مسئول گفت: آمارهای تحقیقاتی نشان میدهد اگر سبک زندگی افراد اصلاح شود ۷۰ درصد از دیابت پیشگیری میشود و اگر باورهای غلط را تصحیح کنند آینده ای خوب رقم خواهند زد.