پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17145
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    کارشناس مسئول بیماریهای غیر واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مازندران :

    زنان در معرض خطر بیشتری از دیابت قرار دارند

    کارشناس مسئول بیماریهای غیر واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه این همایش با شعار دیابت و زنان و سلامتی حق زنان است گفت: زنان در معرض خطر بیشتری در دیابت قرار دارند و چاقی در استان مازندران رتبه اول کشور را دارد.

    به گزارش رامسرنوین محمدرضا سعیدی کیاسری در همایش استانی دیابت در رامسر با بیان اینکه این همایش با شعار دیابت و زنان و سلامتی حق زنان است گفت: زنان در معرض خطر بیشتری در دیابت قرار دارند و چاقی در استان مازندران رتبه اول کشور را دارد گفت:میزان کم تحرکی در استان مازندران بالا بوده و زنان بیشترین آمار چاقی را به خود اختصاص داده اند و از نظر میزان کم تحرکی رتبه دوم کشور را استان مازندران دارد.

    وی افزود: مسئولیت همسر داری، فرزند، زندگی، ملاحضات فرهنگی و عدم وجود زیرساختهای ورزشی مانند پارکها و وسایل ورزشی باعث کم تحرکی بانوان شده است.

    وی تصریح کرد:سن سالمندی بالا رفته و باعث فشار خون بالا و دیابت در زنان شده و میزان دیابت در زنان استان مازندران طبق آمار ۳ برابر نسبت به مردان بیشتر است که نقطه تهدید و چالش است.

    وی با اشاره به اینکه راه پیشگیری و درمان دیابت با توجه به شهر نشینی و کم تحرکی عوامل خطر دیابت شناسایی شود و افرادی که سابقه دیابت و فشار خون بالا ، کم تحرک، زنانی که سابقه سقط جنین و فرزند بالای چهار و نیم کیلو بیشتر در معرض خطر دیابت هستند افزود: ورزش و فعالیتهای بدنی بصورت ۳۰ دقیقه روزانه و پنج روز در هفته در برنامه زندگی قرار گیرد چون واکسنی همه جانبه در پیشگیری دیابت فشارخون پوکی استخوان و اقسام بیماریهای بدخیم است.

    وی گفت:اصلاح تغذیه مورد توجه خانواده ها قرار گیرد و مضر بودن غذا و رعایت آداب غذا خوردن طبق دین اسلام باید رعایت شود تا چاقی و دیابت ریشه کن شود.

    کیاسری اظهار کرد: عوارض دیابت نابینایی اختلال دید سکته قلبی و مغزی نارسایی های کلیوی قطع پا عفونت پا بوده و بیماری بی علامت است که سیر خود را در بدن انجام میدهد که باید با خود مراقبتی و ورزش و تغذیه سالم از آن پیشگیری کنیم.