راهکارهایی خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

چاپ

 به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، به نقل از دیلی میل، با وجود خواص بی نظیر قهوه، چای و برخی آبمیوه‌های طبیعی، نوشیدن آنها می‌تواند سبب زردی و کِدر شدن رنگ دندان‌ها و کاهش اعتماد به نفس افراد شود.

داشتن دندان‌های تمیز، خوش فرم و سپید از جمله معیارهای زیبایی در دنیای امروز است، به همین دلیل افراد از شیوه‌های مختلفی برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده می‌کنند.

مواد خوراکی که  روزانه توسط فرد مصرف می شود، نوشیدنی‌ها و در افراد سیگاری استفاده  این ماده دخانی، سبب زردی و ایجاد لکه بر روی دندان‌ها می‌شود.

افزون بر روش‌های ترمیمی دندان پزشکی می‌توانید با شیوه‌هایی آسان و موثر سپیدی را به دندان‌های خود بازگردانید، در صورت نداشتن حساسیت به گلوتن، جویدن مقداری کاه و خارج کردن آن از دهان می‌تواند آلودگی و لکه‌ها را از دندان‌ها پاک کند.

زمان نوشیدن قهوه، چای یا سایر نوشیدنی‌ها از نِی استفاده کنید، این کار سبب تماس کمتر نوشیدنی با دندان‌ها و زرد شدن آنها می‌شود.

پس از مصرف نوشیدنی هایی همچون چای یا قهوه دندان‌های خود را مسواک کنید (یک ساعت پس از مصرف نوشیدنی)، به میزان کافی آب بنوشید و از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان‌ها استفاده کنید.

آبمیوه‌های قرمز و نارنجی مانند انگور، پرتقال، هویج و آب گوجه فرنگی حاوی مواد اسیدی هستند که سبب آسیب دیدن مینای دندان‌ها می‌شوند، زیرا PH آنها بیشتر از حد عادی در دهان (۵ و نیم) است به همین دلیل نوشیدن آب می‌تواند اثر اسیدی این نوشیدنی‌ها را از بین ببرد.

مصرف آدامس بدون قند نیز می‌تواند پس از نوشیدن آبمیوه، قهوه و چای سبب تمیزی دندان‌ها و جلوگیری از زرد شدن آن‌ها شود.

کارشناسان میزان جویدن آدامس برای پاک کردن اثر لکه ناشی از قهوه و چای را پنج دقیقه اعلام کرده اند و جویدن بیش از این مدت خود سبب آسیب به مینای دندان و سائیدگی دندان‌ها و فک می‌شود.

مصرف میوه سیب و موز نیز پس از مصرف نوشیدنی‌هایی با رنگ تیره می‌تواند سبب برطرف کردن لکه‌های مینای دندان شود.

کارشناسان به افرادی که به نوشیدن چای و قهوه علاقه دارند توصیه می‌کنند، هرسال ۲ نوبت به دندانپزشک مراجعه داشته باشند و تحت نظارت پزشک از روش‌های سپید کردن دندان‌ها از جمله بلیچینگ به شیوه استاندارد استفاده کنند.