نانوایی های دولتی رامسر تا ابلاغ دستورالعمل های جدید اجازه گران کردن نان را ندارند

چاپ

به گزارش رامسرنوین، محمد آزاد فرماندار رامسر در گفت‌و‌گو با رامسرنوین، با بیان اینکه بر اساس قانون نانوایی های آزاد پز در قیمت نان می‌توانند رقابت ایجاد کنند، تصریح کرد: به منظور ایجاد رقابت در قیمت، مجوزهای جدید برای احداث نانوایی های جدید آزاد پز در رامسر داده می شود.

وی با اشاره به این که کیفیت نان و عرضه آن به صورت بهداشتی در دستور کار قرار دارد و در نانوایی های آزاد پز این امر متغیر است، تصریح کرد: نانوایی های دولتی فعال هستند و افزایش قیمت آن باید براساس قانون و دستورالعمل ابلاغی باشد که تا این لحظه هیچ دستوالعملی برای افزایش قیمت ابلاغ نشد و‌ نانوایی ها باید براساس همان قیمت قبلی نان را به مردم ارائه کنند.

آزاد در ادامه افزود: به زودی به منظور ایجاد رقابت و کنترل قیمت نان مجوزهایی برای راه اندازی نانوایی های آزادپز جدید داده می شود.

سعید فیلی رئیس اداره صنعت و معدن رامسر نیز در خصوص قیمت نان، ظهار کرد: بر اساس قانون، قیمت نان برای نانوایی های آزادپز، اختیاری است.

وی تصریح کرد: تعیین قیمت نانوایی های آزاد پز به صورت شهرستانی نیست بلکه فقط بر مسائل بهداشتی آنها نظارت صورت می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت و معدن رامسر بیان کرد: نانوایی های آزادپز از آرد و امکانات دولتی استفاده نکرده و‌ تاکید دولت بر کیفیت نان و خدمات رسانی مطلوب است.

فیلی اظهار کرد: نانوایی های آزادپز ملزم به درج قیمت نان و وزن چانه بوده و در صورت رعایت نکردن با آنها برخورد می شود.