برای بین المللی شدن فرودگاه رامسر یک گام که هیچ بلکه باید پرش طول انجام داد!!

چاپ

در روز های گذشته موسی مشاء زمینی در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری دولت (ایرنا) از آخرین گام های برداشته شده برای تکمیل باند فرودگاه رامسر و تبدیل این  فرودگاه به فرودگاه بین المللی خبر داد  این در حالی است که خدمات و آپشن یک فرودگاه بین المللی فارغ از باند پیشرفته آن به گزینه های بسیار مهم دیگری هم نیاز دارد که هنوز رنگ و بویی از این خدمات در فرودگاه رامسر پیدا نمی شود.

به گزارش نیمه پر، آنچه که باید گفته شود این است که آیا فقط با تکیمل باند فرودگاه رامسر این فرودگاه به تزار بین المللی می رسد؟! و می تواند به مسافران خود خدمات بین المللی را ارائه کند؟!

در روند اجرایی طرح بین المللی شدن فرودگاه رامسر همان طور که از زبان فرماندار رامسر در گفتگو با خبرنگار ایرنا  گفته شد و در ذیل آمده است مشکلات و مسائل زیادی وجود دارد که باید با نگاه ویژه مسئولین این مشکلات برطرف شود.

اما تذکری که باید داده شود به مسئولین مربوطه این است که دیگر با احساسات و روان مردم بازی نکنید و در هر گفتگویی با اعلام خبری که چنین می شود و چنان می شود افکار و اذهان مردم شهرستان را به بازی نگیرید.

از سال های اولیه شروع این طرح هر روز قولی داده می شود و هر روز تاریخی برای افتتاح آن اعلام می شود ولی تا کنون هیچ یک از آن اخبار به وقوع نپیوسته است و اگر هم انجام شده با تاخیری چند ساله بوده که اذهان مردم را نسبت به مسئول این نظام اسلامی بدبین کرده است.

همه مردم می دانند که تاریخ اتمام این پروژه تا سال 91 بوده است و آن هم با تمام تجهیزات و نه فقط باند فرودگاه که هنوز هم قول افتتاح باند داده می شود!

در کوچه و پس کوچه های بازار و شهر که گاهی اوقات باشید و بدون معرفی خود اگر صحبتی از توسعه فرودگاه رامسر و بین المللی شدن آن بکنید به عمق فاجعه در اذهان عمومی پی می برید که چگونه مردم شهر از این بابت تاسف می خورند.

طرف سخنمان با همه مسئولین در این طرح است که  به عنوان یک مسئول در این پروژه چه یک مسئول رده بالا و چه یک مسئول رده پایین، در حق این مردم و این نظام اسلامی وظیفه دارید که تمام تلاش خود را بکنید و پیگیر این ماجرا باشید.

آنچه که از عمل شما و از تلاش های شما در جامعه اسلامی مان به عنوان یک مسئول در این نظام بازخورد دارد به نام اسلام و دین تمام می شود و بدانید که هر عمل مثبتی و خیرخواهانه ای تاثیر مثبت خود را در بین مردم می گذارد و هر عملی منفی هم این چنین خواهد بود.

امیدواریم که با اعلام خبر مهندس مشاء زمینی این بار شاهد اتمام حداقل باند فرودگاه باشیم و روند اجرایی توسعه تجهیزات فرودگاه برای بین المللی شدن واقعی هر چه سریعتر انجام گیرد.

در ادامه این یادداشت که بیشتر شبیه به درد دل بود مشروح گفتگوی مدیر کل فرودگاه های مازندران و فرماندار رامسر به نقل از ایرنا است:

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت : عملیات ساخت باند بتنی فرودگاه رامسر پیشرفت 95 درصدی داشته و گام های آخر برای بین المللی شدن فرودگاه این شهر نمونه گردشگری کشور برداشته می شود.

 ‘موسی مشاء زمینی ‘ روز پنجشنبه در گفت و گویی در رامسر، افزود: باند این فرودگاه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی به بازدید روز گذشته مدیرکل توسعه و بهسازی فرودگاه کشور از روند اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد : کارساخت باند فرودگاه که جزو نخستین باند بتنی فرودگاه های کشور است تاکنون به نحو مطلوب انجام گرفته و پیمانکارآن اصول ایمنی استانداردها را کاملا رعایت کرده است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران بدون اعلام مشکلات و موانع موجود در مسیر بهره برداری از این طرح در این زمینه خواستار همکاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط شد.

فرماندار رامسر نیز میزان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و بهره برداری از باند فرودگاه بین المللی این شهرستان گردشگرپذیر را حدود 300 میلیارد ریال اعلام کرد.

‘حسین سروری ‘ به خبرنگارایرنا گفت : این اعتبار درصورت تامین صرف تملک و آزاد سازی برخی از بناهای موجود در مسیرساخت باند فرودگاه ازجمله ‘مجتمع فدک ‘ و ‘ دانشکده ملاصدرا ‘ خواهد شد.

وی افزود : تاکنون حدود یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای عملیاتی شدن طرح ملی و توسعه بین المللی شدن این فرودگاه هزینه شده است.

سروری بیشترین اعتبارات هزینه شده را مربوط به تملک ، آزاد سازی حریم و جابه جایی بناهای احداث شده در مسیراجرای این طرح دانست و ادامه داد : متاسفانه اعتبارات ارزیابی شده برای تصویب و عملیاتی شدن این طرح ازسوی مسوولان ادوارگذشته با توجه به حجم فعالیت ها ، کارشناسی نبوده است.

فرماندار رامسر گفت : اکنون با پیگیری های پیوسته تلاش می شود علاوه بر دریافت این میزان اعتبار برای این بخش همچنین درآینده نزدیک نسبت به برقراری پروازها درشب نیزدراین فرودگاه اقدام شود.

سروری همچنین از تخصیص حدود 20 میلیارد ریال اعتبار استانی برای بخش تجهیزات فرودگاه رامسر خبر داد.

توسعه باند این فرودگاه با هدف بین المللی شدن آن جزو طرح های مصوب دولت گذشته بوده است که طبق وعده مسوولان وقت قرار بود در دهه فجر سال 91 به بهره برداری برسد.

توسعه باند فرودگاه از یکهزار و 480 متر به دوهزار و 750 متر، ساخت ترمینال جدید و ساختمان های جانبی را از مشخصات این طرح عنوان شد.

اختصاص 40 هکتارزمین برای ساخت دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از دیگر مشخصات این طرح بوده است.

فرودگاه رامسر در سال 1331 جهت انجام پروازهای تشریفاتی احداث شد که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توسعه این فرودگاه، سیل عظیمی از زائران از این مکان به مشهد مقدس یا بالعکس جابه جا می شوند به طوری که هم اکنون هر هفته 16 سورتی پرواز به مقصد تهران – مشهد و بالعکس ،از این فرودگاه انجام می گیرد.

غرب مازندران دارای دو فرودگاه یکی در رامسر و دیگری در نوشهر است که هفتگی به طور میانگین حدود چهارسورتی پرواز در مسیر رفت و برگشت مشهد مقدس دارند.