پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1677
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ دی, ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بیش از ۲۲ هکتار از طلای سبز نکا طمعه حریق شد/ مشارکت ۵۰ درصدی مردم در مهار آتش‌سوزی

    دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا از وقوع و مهار آتش‌سوزی در بیش از ۲۰ نقطه‌ی جنگلی در سطح شهرستان نکا خبر داد.

    به گزارش نیمه پر ،محمد محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: بر اثر وزش باد گرم، افزایش دمای هوا و عوامل انسانی، بیش از ۲۲ هکتار از ۲۰ نقطه‌ی جنگلی در خیرآباد، چلمردی، بندبن، سنگ بن، محسن آباد، قرمرض، لائی پاسند، زرندین و کرداب، طعمه‌ی حریق شدند.

    وی افزود: با تلاش و ورود به موقع نیروهای امدادی آتش‌نشانی، شهرداری، هلال احمر، منابع طبیعی، نکاچوب ،نیروهای اعزامی از میاندورود و بهشهر و همچنین حضور و مشارکت ۵۰ درصدی مردم منطقه و دهیاری‌ها، آتش، قبل از ساعت ۱۲ امروز مهار شد.

     

    دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا اظهار داشت: مردم علی‌رقم اینکه می‌توانند در زمان وقوع حوادث اینچنینی مثمر ثمر قرار گیرند، می‌توانند به عنوان بهترین محافظ برای جنگل‌های هر منطقه معرفی شوند.

     

    محمدیان اضافه کرد: به دنبال  آتش‌سوزی اخیر، بیشتر میزان خسارت‌ها را در جنگل‌های چلمردی و خیرآباد شاهد بودیم.

     

    این مسئول با اشاره به اینکه دلایل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه هنوز نامشخص است، افزود: هم‌اکنون با ورود کارشناسان منابع طبیعی، در پی علت اصلی وقوع این آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان نکا هستیم، چرا که طی ۱۵ روز گذشته، بالغ بر ۲۰ فقره آتش‌سوزی در این مناطق صورت گرفته که به دنبال این اتفاق، ۴۰ هکتار از اراضی جنگلی طعمه‌ی حریق شدند.

     

    دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا افزایش دمای هوا، وزش باد گرم و سهل‌انگاری عوامل انسانی در جنگل را از جمله مهمترین دلایل آتش‌سوزی طی چند روز اخیر برشمرد.

     

    وی در پایان متذکر شد: با وجود نامساعد بودن شرایط جوی، همچنان نیروهای امدادی و گشت‌های میدانی شهرستان نکا در مناطق پی رجه و هزار جریب مستقر هستند تا مانع از بین رفتن این سرمایه‌ی ملی شوند./ع

    نکا آنلاین