پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16747
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    آخرین وضعیت برقی کرمانشاهِ زلزله زده

    با تشکیل ستادهای مدیریت بحران در شرکت های توزیع برق کرمانشاه از ساعات اولیه بامداد امروز، در نیمه شب گذشته قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف استان کرمانشاه به جز شهرستان سرپل ذهاب برطرف شد.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پی بروز زلزله شب گذشته، بخش های مختلفی از روستاها و شهرهای استان کرمانشاه با قطعی های پراکنده برق مواجه شدند. بلافاصله با تشکیل ستادهای مدیریت بحران در شرکت های توزیع برق استان، وضعیت رصد خاموشی ها و پیگیری ها برای رفع نواقص شبکه توزیع برق آغاز شد.

    ستاد مدیریت بحران توزیع برق کرمانشاه ساعت ۲:۱۷ بامداد امروز

    رصد آنلاین خاموشی ها در استان کرمانشاه

    در همین زمینه بخوانید:امکان رصد آنلاین خاموشی‌ها در تمام نقاط کشور فراهم شد

    * دستور وزیر نیرو برای تأمین فوری برق مناطق زلزله زده

    با حضور نیروهای امدادرسانی توزیع برق در بخش های مختلف استان کرمانشاه، خاموشی های پراکنده در همان ساعات نیمه شب در تمامی بخش های استان به جز شهرستان سرپل ذهاب برطرف شد. در این شهرستان که وسعت تخریب شبکه توزیع برق بسیار گسترده بود، از نیمه شب گذشته نیروهای امداد رسانی در حال تعویض تجهیزات تخریب شده و اتصال دوباره کابل های از هم گسسته هستند.

    «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در خصوص وضعیت برقرسانی به کرمانشاهِ زلزله زده گفت: به دلیل وسعت خسارت در منطقه سرپل ذهاب و رعایت مسائل ایمنی، برق رسانی در این منطقه با روشن شدن هوا پیگیری می شود.

    اردکانیان که فرماندهی عملیات امدادرسانی به وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده را شخصا پیگیری می کند، گفت: تاسیسات برق رسانی سرپل ذهاب به دلیل نزدیکی به کانون زلزله، آسیب فراوانی دیده است و از شب گذشته رسیدگی به مشکل قطع برق در این منطقه در دستور کار است.

    وی ادامه داد: در این منطقه هیچگونه مشکلی از نظر حضور پست های امداد برق نداریم و با آغاز روز، رفع خسارت ها و برقراری دوباره جریان برق در این منطقه با سرعت پیگیری می شود.

    وزیر نیرو تصریح کرد: شبکه آب و برق استان های نزدیک به مرکز وقوع زلزله یعنی کرمانشاه، کردستان و ایلام در وضعیت پایدار قرار دارد و سرپل ذهاب نیز در چند ساعت آینده برق دار می شود.

    * زمان وصل شدن برق سرپل ذهاب

    «علیمراد مرادی مجد» مدیرعامل شرکت توزیع استان کرمانشاه در مورد خسارات ناشی از زلزله به شبکه برق استان اظهار داشت: هم اکنون برق شهرستان سرپل ذهاب قطع است اما در سایر مناطق استان خوشبختانه مشکل قطعی برق وجود ندارد.

    وی افزود: همکاران ما که متشکل از ۶ اکیپ استان، ۶ اکیپ پیمانکار و ۱۰ اکیپ دیگر که از استان ها و شهرهای همجوار که مجموعاً ۲۲ اکیپ می شوند به شهرستان سرپل ذهاب اعزام شده اند که امیدواریم با وصل کردن پست فوق توزیع بتوانیم هر چه زودتر در مرحله اول برق شهر سرپل ذهاب را وصل کنیم.

    وی تصریح کرد: متاسفانه خرابی ناشی از زلزله بسیار زیاد بوده اما امیدواریم بتوانیم حداکثر تا ظهر امروز برق شهرستان سرپل را وصل کنیم.

    مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه گفت: همکاران ما و ستاد بحران بلافاصله بعد از وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر خدمات رفاهی اولیه را به این شهر برگردانیم.