پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16597
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر:

    اربعین به حرکتی فرادینی تبدیل شده که انسان‌ها را به سمت ظهور منجی هدایت می‌کند

    امام جمعه رامسر گفت: اربعین حرکتی بزرگ و آخر الزمانی است که فرادینی شده و نقطه اتصال این حرکت اباعبدالله الحسین است.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیدجعفر رضایی در خطبه‌های نماز جمع این هفته شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شدا و امام شهدا، اظهار کرد: ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی بود که شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها به رباست امام جمعه مربوط سعی می‌کند که رفتارها و آسیب‌های فرهنگ عمومی جامعه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

    وی افزود: فرهنگ عمومی یعنی رفتار عمومی و معضلات اجتماعی همانند طلاق و اعتیاد که باید در این شورا بررسی شود و برای حل معضلات راهکارهایی را اعضای شورا تصمیم‌گیری کنند.

    امام جمعه رامسر بیان کرد: مسئله فرهنگ عمومی اصالتاً به شورای فرهنگ عمومی بر می‌گردد اگر چه برخی ادارت با توجه به وظایف و ابلاغ‌هایی که دارند برخی اقدامات را انجام می‌دهند اما بنده به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی می‌گویم که هر اداره اقدامی را برای اجرا دارد باید در شورای فرهنگ عمومی مصوب شود تا در این شورا بررسی شود.

    رضایی با اشاره به سیر نسبتا طولانی در انتخاب شهردار رامسر خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تصمیم شورای شهر رامسر در هفته اخیر شهردار رامسر انتخاب شد و جناب مظاهر باقر سلیمی به عنوان شهردار جدید شهر رامسر منصوب شدند.

    وی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای شهردار جدید رامسر تاکید کرد: آقایان باقرسلیمی و رضوانی به عنوان شهرداری شهرهای رامسر و کتالم و ساداتشهر باید افتخار کنند که شهردار از جمله زیباترین شهرهای کشور هستند و باید در مسیر توسعه بیش از پیش این دو شهر تمام تلاش خود را داشته باشند.

    امام جمعه رامسر ضمن خدا قوت و تقدیر از تلاش های مهندس نصرت کوزه‌گر شهردار سابق رامسر اظهار کرد: شهرداران جدید باید در مسیر توسعه و پیشرفت از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان شهرستان برای مدیریت شهری استفاده کنند و با مشورت گام‌های بهتری در جهت پیشرفت را بردارند.

    رضایی افزود: پس از مباحث مختلف انتخاب شهردار که طبیعتاً در حال حاضر فروکش کرده است اکنون باید همه دست همدیگر را بگیریم تا بتوانیم شهری آباد داشته باشیم.

    وی با اشاره به ایام اربعین حسینی بیان کرد: حادثه بزرگ پیاده روی اربعین در سال‌های اخیر به نوعی جاذبه داشته است که حتی انسان‌های از دین‌ها و مذاهب دیگر را نیز به خود جذب کرده است.

    امام جمعه رامسر با اشاره به ترس استکبار از این حرکت با شکوه یادآور شد: رسانه‌های غربی که یک اتفاق کوچک را بزرگ جلوه می‌دهند و هفته‌ها برای آن برنامه تولید می‌کنند اما حادثه عظیم اربعین را در رسانه‌های خود سانسور می‌کنند و این نشان از حقیقت اربعین و اسلام دارد.

    رضایی در پایان گفت: اربعین حرکتی بزرگ و آخر الزمانی است که فرادینی شده و نقطه اتصال این حرکت اباعبدالله الحسین است و اگر چه اربعین ماهیت غمناک دارد اما حرکت عظیم اربعین ما را به سمت سعادت و رستگاری و ظهور منجی عالم بشریت هدایت می‌کند.