پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16583
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    استاندار تهران: تجمعات مردمی امنیتی نیست.

    استاندار تهران با اشاره به لزوم بررسی طرح ارتقای سطح امنیتی مجلس در شهرداری تهران و ارائه گزارش نهایی به وزارت کشور و استانداری تهران برای تصمیم‌گیری نهایی، بر لزوم تخصیص محوطه‌ای برای برگزاری تجمعات مردمی مقابل پارلمان تاکید کرد و گفت: هیچ برخوردی با تجمعات انتخاباتی، سیاسی و اعتراضی در ۴ سال اخیر صورت نگرفت.

    به گزارش  رامسرنوین به نقل از بلاغ،به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی درباره دیوارکشی اطراف مجلس گفت: پس از حمله داعش به مجلس، توجه به مسائل امنیتی ساختمان پارلمان مورد توجه قرار گرفت اما این‌که طرحی که در دست اجراست، چقدر قادر به حل همه مسائل امنیتی خواهد بود یا خیر، مسئله‌ای است که باید در شهرداری تهران مورد بررسی قرار گیرد.

    وی در واکنش به کاهش تجمعات مردمی مقابل ساختمان مجلس گفت: این طرح ارتباطی به تجمعات مردمی ندارد. در واقع علت اصلی اجرای این طرح مسائل امنیتی همچون حمله داعش است.

    تجمعات مردمی مقابل مجلس ابعاد امنیتی ندارد
    مقیمی یادآور شد: تجمعات مردمی مقابل مجلس ابعاد امنیتی ندارد و مردم هر بار که مشکلی دارند، به‌راحتی مقابل مجلس جمع می‌شوند، حرف‌شان را به گوش نمایندگان می‌رسانند و محل را ترک می‌کنند. ما هیچ‌گاه از ناحیه این نوع تجمعات مردمی با مشکلات و چالش امنیتی روبرو نبودیم.

    وی در توضیح علت اعمال محدودیت‌ها در برگزاری برخی تجمعات مقابل مجلس اعلام کرد: اعمال این محدودیت‌ها عمدتاً به‌خاطر شرایطی است که در دوره فعلی با آن روبرو هستیم. هر زمان که شرایطی که از خارج از کشور به ما تحمیل شده، تغییر کند طبیعتاً محدودیت‌های احتمالی نیز دچار تغییر و تحول خواهد شد. به‌دنبال این هستیم که محوطه‌ای را به‌طور انحصاری برای برگزاری این نوع تجمعات درنظر بگیریم تا کسانی که اعتراضاتی دارند، بتوانند در این محوطه صدای‌شان را به گوش نمایندگان مجلس برسانند.

    هیچ برخوردی با تجمعات ۴ سال اخیر صورت نگرفت
    استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که آیا دولت بنا دارد با تهیه لایحه یا برنامه‌ای نسبت به تامین امنیت مراسم و میتینگ‌های سیاسی اقدام کند، تاکید کرد: مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که طی ۴ سال گذشته یعنی در دولت نخست آقای روحانی در ارتباط با اجتماعات قانونی انتخاباتی، سیاسی و اعتراضی که مجوز رسمی دریافت کردند، هیچ‌گونه برخوردی نداشتیم و تمام کسانی که برای برگزاری اجتماعات خود از وزارت کشور مجوز گرفتند، موفق به برگزاری تجمعات خود شده و هیچ‌گونه برخوردی نیز با آن‌ها صورت نگرفته است.