خانم‌ها این ۵ بیماری را جدی بگیرند+علائم

چاپ

 به گزارش رامسرنوین ،به گزارش بهداشت نیوز: امروزه سبک زندگی ما در بروز برخی بیماری ها دخالت دارد. گرفتاری های روزمره، استرس و عدم مراجعه بموقع به پزشک نیز وضعیت را بدتر و وخیم تر می کند. در این بین وظیفه ما این است که به وضعیت بدنی مان دقت بیشتری داشته باشیم و به اصطلاح به صدای بدن مان گوش دهیم. در این مطلب شما را با علائم ۵ بیماری شایع در بین خانم ها آشنا می کنیم تا بیشتر مراقب سلامت خود و اطرافیان تان باشید.

میگرن؛ دردی که از نوجوانی شروع می شود

به گفته سازمان بهداشت جهانی، دردهای میگرنی در خانم ها دو برابر بیشتر از آقایان است. علاوه براین مدت زمان این دردها طولانی تر بوده و در عرض یک ماه چندین بار بروز می کنند.

امروزه میگرن به یکی از بیماری های شایع در خانم ها تبدیل شده است. یادتان باشد که میگرن ارتباطی با مشکلات هورمونی و استرس ندارد. بررسی های اخیر نشان می دهند که علل میگرن از حساسیت بالای فیبرهای عصبی منشا می گیرد.

علاوه بر اینکه زمینه های ارثی از جمله عوامل اصلی ابتلا به میگرن محسوب می شوند. سیستم عصبی مرکزی نیز در این بیماری نقش زیادی دارد.

علائم میگرن

میگرن در بین خانم ها بسیار زودهنگام خود را بروز می دهد. به طوری که  این مسئله در دختران کم سن از حدود ۱۱ سالگی دیده می شود.

درد میگرن شدید بوده و در یک طرف سر متمرکز می شود. میگرن باعث بروز حالت تهوع، استفراغ و گاه حتی مشکلات بینایی می شود.

معمولا این نوع سردرد ۴ مرتبه در ماه خود را نشان می دهد. البته گاه ممکن است که بعد از چند سال بیماری از بین برود و فرد از سردردهای میگرنی خلاص شود.

آلرژی ها در خانم ها بیشترند

شاید عجیب به نظر برسد، اما در حالت کلی آلرژی ها در بین خانم ها شایع تر است. اما معمولا توجهی به علائم آن نمی شود، چون این علائم چندان جدی و قابل توجه نیستند. انواع مختلفی از آلرژی ها وجود دارد.

عدم تحمل گلوتن موجود در گندم، جو و یا گندم سیاه بیشتر خانم ها را درگیر می کند. به طوری که حدود ۷۰ درصد افراد مبتلا به این مشکل را خانم ها تشکیل می دهند. همچنین خانم ها باید نسبت به تماس با محصولات شیمیایی بسیار حساس باشند.عناصر شیمیایی مانند لوازم آرایشی یا شوینده ها و غیره عامل بسیاری از واکنش های آلرژیک هستند.

علائم آلرژی ها

در حین استفاده از لوازم آرایشی نسبت به هر نوع واکنش پوست یا چشم حساس باشید.

خشگی گلو یا اشک ریزی مداوم در صورت ابتلا به آلرژی بسیار رایج هستند.

علائم آلرژی در تماس با گرده ها، گرد و خاک و غیره در ساعات اولیه روز شدیدتر هستند.

در خصوص مسائل گوارشی نیز دقت بیشتری داشته باشید. در برخی مواقع ناخوشی، تولید گاز یا نفخ و آروغ های مداوم بعد از غذا می تواند نشان دهنده نوعی عدم تحمل برخی ترکیبات باشد.

روده تحریک پذیر؛ بیماری رایج در بین خانم ها

سندرم روده تحریک پذیر یکی از اختلالات مربوط به لوله گوارش است که باعث ایجاد درهای شکمی و التهاب می شود. این مشکل به صورت دوره ای با اسهال و یبوست متناوب خود را نشان می دهد و باعث ناراحتی فرد می شود.

امروزه با وجود تمام پیشرفت های علمی دلایل اصلی بروز مشکل روده تحریک پذیر همچنان مشخص نشده است. با این حال به نظر می رسد که علائم این سندرم در شرایط استرس زا و بروز اختلالات هورمونی تشدید می شود.

علائم سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر برای نخستین بار بین ۱۵ تا ۲۵ سالگی بروز می کند.

این سندرم یک ناخوشی معمولی و ساده نیست. سوءهاضمه یا گاستریت هم نیست. سندرم روده تحریک پذیر با دردهای شدید موضعی در ناحیه کولون بروز کرده و در تمام شکم پخش می شود.

افرادی که دچار این سندرم هستند با مشکلات دیگری مانند استفراغ، گاز و سوزش شدید نیز مواجه می شوند. دردها گاه به گاه بروز کرده و ممکن است چندین روز طول بکشد.