نباید به بهانه مدیریت بحران آب، کمر کشاورزان را شکست

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ،به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه چهارشنبه ۱۷ آبان در جریان دیدار با اهالی روستای توتل از توابع شهرستان ملایر، افزود: دولت باید اقدامات حمایتی و طرح‌های آبرسانی و مدیریت مصرف آب را به نفع مردم و روستائیان پیش ببرد .

وی اظهار کرد: دولت نباید برای مدیریت بحران آب صرفا به پلمب چاه‌های کشاورزی اقدام کند بلکه برنامه‌های حمایتی از کشاورزان هم باید در دستور کار قرار گیرد .

آزادیخواه با اشاره به تشکیل برخی پرونده‌های قضایی در زمینه چاه‌های غیرمجاز خاطرنشان کرد:‌ بعد از رایزنی با رئیس‌کل دادگستری استان باید سعی در توقف صدور حکم و اعمال نهایت تخفیف برای این پرونده‌ها کرد .

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: امروز کم‌آبی در سراسر کشور یک خطر جدی است و دولت به ناچار برای دفع این خطر اقدام به انسداد برخی از چاه‌های غیرمجاز کرده که این مشکل با همکاری مردم مرتفع خواهد شد .

عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به خرید تضمینی گندم از سوی دولت به اهالی توتل درباره پیگیری برای واریز مابقی مبلغ گندم‌های خریداری شده قول مساعد داد .

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به منظور اتخاذ تصمیم لازم برای جلوگیری از تبعات احتمالی ناشی از کاهش قیمت خرید کشمش در سالجاری با حضور وزیر جهادکشاورزی، معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، سه نفر از نمایندگان مجلس به عنوان نماینده شهرستان‌های دارای تاکستان و باغ انگور، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور برگزار کردیم .

وی افزود: در این نشست حل مشکل سبزه و کشمش در گرو اتخاذ برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت همانند رونق صادرات، بسته‌بندی، بازاریابی، استانداردسازی، فرآوری و تنوع محصولات عنوان شد .

نماینده مردم ملایر در مجلس خواستار عقد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش برای تغذیه کشمش دانش‌آموزان و الزام وزارتخانه‌ها در مصرف کشمش به جای قند شد و ابرازامیدواری کرد: با تدبیر نمایندگان و اقدامات وزارت جهادکشاورزی بتوانیم در حوزه صادرات و قیمت کشمش عدالتی را ایجاد کنیم.