پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 164
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ آبان, ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    اهدای خون عملی خدا پسندانه است:

    رییس مرکز انتقال خون شهرستان رامسر از حضور عزاداران حسینی برای اهدای خون تقدیر کرد

    رییس مرکز انتقال خون  شهرستان رامسر حضور عزاداران حسینی در روز عاشورا به این مرکز در اهدای خون به عنوان عملی انسان دوستانه و خداپسندانه را شایسته تقدیر دانست. به گزارش نیمه پر ، “سودابه احمدی” با اعلام این مطلب افزود: اهدای خون سالم و مستمر اهدای زندگی  است و علاوه بر تامین سلامت فردی […]

    رییس مرکز انتقال خون  شهرستان رامسر حضور عزاداران حسینی در روز عاشورا به این مرکز در اهدای خون به عنوان عملی انسان دوستانه و خداپسندانه را شایسته تقدیر دانست.
    به گزارش نیمه پر ، “سودابه احمدی” با اعلام این مطلب افزود: اهدای خون سالم و مستمر اهدای زندگی  است و علاوه بر تامین سلامت فردی اهدا کننده نیازهای همنوعان دیگر را نیز بر آورده می سازد.

    وی اظهار داشت: البته  سيستم خون سازي بدن به گونه‌اي است كه با افزايش جريان خون در بدن طي مدت كوتاهي مقدار خون اهدا شده را جايگزين مي‌كند

    وی ادامه داد: یکی از دلایل تاثیر اهدای خون بر سلامتی فرد اهداکننده آن است که پیش از هر بار اهدای خون سلامت فرد اهدا کننده با سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب، میزان هماتوکریت های خون (گلبول های قرمز خون) بررسی می گردد.

      وی افزود: پس از بررسی سپس اجازه اهدا به فرد داده می شود، به این ترتیب بسیاری از بیماری های فرد مانند فشار خون بالا، مشکلات خونی، ناراحتی های قلبی و… با همین آزمایش های به ظاهر ساده اما مهم شناسایی می شود.

    وی گفت: پژوهشگران دریافتند دلیل اصلی سلامت اهداکنندگان خون به ویژه عدم ابتلای آنها به بیماری های قلبی عروقی به ویژه سکته قلبی، متعادل بودن میزان آهن خون این افراد است.

    وی در بخش پایانی نیز  بیان داشت:در روز عاشورا این مرکز در خدمت عزاداران برای اهدا ی خون بود که 84 پذیرش داشتیم که از این تعداد 72 نفر موفق به اهدای خون شدند که آمار خوبی است.

    وی اظهار داشت:اهدا کنندگان مستمر این مرکز 300 نفر می باشند.

    روابط عمومی فرمانداری رامسر/