آمار قلعه نویی بدتر از بدترین استقلال تاریخ! +جدول

چاپ

به گزارش  رامسرنوین به نقل از بلاغ، جدایی امیر قلعه نویی از تراکتورسازی و پیوستنش به ذوب آهن این نوید را به فوتبالی های اصفهان داد پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر به یاد روزهای اوجش در سپاهان باز هم می خواهد در نصف جهان افتخارآفرینی کرده و اولین جام دیگر تیم اصفهانی در لیگ برتر را برای مدیران و کارگران زحمتکش این کارخانه به ارمغان بیاورد.

مروری بر نتایج این فصل ذوب آهنِ قلعه نویی با نتایجی که او در فصول گذشته با تیم های تحت امرش داشته نشان دهنده افت فاحش تیم تحت امرش در سال جاری است.

قلعه نویی پس از قهرمانی که با استقلال در لیگ دوازدهم بدست آورد دیگر رنگ جام را ندید و همواره در ۵ دوره بعدی به شکل کج دار و مریز با تیم های تحت امرش جلو آمد. او در لیگ سیزدهم و چهاردهم با استقلال به ترتیب نتایجی بهتر از ششمی و پنجمی بدست نیاورد. البته او در همان دو فصل در هفته یازدهم با تیم استقلال در رده های پنجم و دوم بود و باز هم نسبت به این فصل وضعیتی بهتر داشت.

قلعه نویی فصل پانزدهم را با ملوان آغاز کرد و بعد از دو بازی به خانه برگشت و سپس طی مذاکرات چند جلسه ای با عباسی مدیرعامل وقت تراکتورسازی در فضایی بحرانی، در حالی که نیمی از طرفداران تراکتورسازی نمی خواستند به تیم شان برگردد به تبریز برگشت و هدایت این تیم را در دست گرفت. فصلی که در پایان با رده چهارمی کارش را تمام کرد.

پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ اما در لیگ شانزدهم با تشکیل تیمی پرمهره که برخی به آن لقب مدرسه پیرمردها(!) را داده بودند سومی لیگ را برای تبریزی ها به ارمغان آورد و باز هم با آن همه ریخت و پاش نتوانست جامی برای تبریزی ها به ارمغان بیاورد. او این بار در فصل جاری نتایجی ضعیف و دور از انتظار را با ذوب آهن رقم زده است.

قلعه نویی این فصل از ۱۱ بازی تیمش به اندازه استقلال تهران(۳ پیروزی) هم برد ندارد. ۲ پیروزی و ۲ باخت همراه ۷ مساوی حوصله طرفداران ذوب آهن و مدیران این باشگاه را سر برده ولی هنوز با اتکا به سابقه درخشان این مربی نمی خواهند درباره اش زود قضاوت کنند.

شاید امیر قلعه نویی که از سه، چهار سال پیش بعد از قهرمانی با استقلال در مصاحبه هایش عنوان کرده بود می خواهد ادامه زندگی اش در دوران بازنشستگی را با کار در مزرعه و کشاورزی سپری کند و حتی اطراف تهران هم زمین مطلوبی را برای این منظور مدنظر دارد این روزها به روزهای بازنشستگی اش نزدیک می شود. البته او پیشتر هم در بدتر از این اوضاع بوده و حتی تیم تحت امرش را قهرمان هم کرده است.

به یاد داریم لیگ هشتم برتر که او هدایت استقلال را در دست داشت و در هفته ششم تیمش در رده هفدهم لیگ ۱۸ تیمی بود ولی بعد از برد شش گله برابر استقلال اهواز و یک تغییر مدیریتی به یکباره استقلال اوج گرفت و در نهایت در مشهد با غافلگیری همه تیم های لیگ برتری قهرمانی را برای هواداران استقلال به ارمغان آورد.

جدول بررسی عملکرد تیم های تحت امر امیر قلعه نویی در فصول اخیر

دوره لیگ

برد

باخت

مساوی

امتیاز

جایگاه جدولی هفته یازدهم

جایگاه جدولی هفته آخر

لیگ برتر هفدهم

۲

۲

۷

۱۳

هفتم

لیگ برتر شانزدهم

۶

۵

۲۳

اول

سوم

لیگ برتر پانزدهم

۳

۳

۵

۱۴

یازدهم

چهارم

لیگ برتر چهاردهم

۷

۴

۲۱

دوم

ششم

لیگ برتر سیزدهم

۶

۲

۳

۱۹

پنجم

پنجم (کسر یک امتیاز)

لیگ برتر دوازدهم

۶

۱

۴

۲۲

دوم

قهرمان