شور حسینی کیلومترها دورتر از کربلا؛ عشق حسین(ع) “مرز و مذهب” نمی‌شناسد+ تصاویر

چاپ

به گزارش  رامسرنوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، این روزها همه مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان در موکب مرزی امام خمینی(ره) شهرستان میرجاوه و موکب امام خامنه‌ای در زائرسرای امام رضا(ع) شهرستان زاهدان گرد هم آمده‌اند تا دست به دست هم دهند و نشان دهند عشق به امام حسین(ع) رنگ و مرز و مذهب نمی‌شناد.

اگرچه پایانه مرزی میرجاوه تاکنون به تجارت و ترانزیت کالا شهرت داشته، اما شوق مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) موجب شده تا روز به روز بر جمعیت این زائران افزوده شود و این پایانه به محل ورود عاشقان ابا عبدالله(ع) تبدیل شده تا از این پس به “نقطه صفر عاشقی” شهرت یابد، جایی که زائران پاکستانی پس از تحمل مشقت‌های فراوان در خاک پاکستان، وارد سرزمینی امن می‌شوند تا ادامه مسیر رسیدن به مولای خود را با خیال راحت بپیمایند.

میزبان عشق است؛ وای از عشق غوغا می‌کند

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در میزبانی و پذیرایی از زائران پاکستانی شور و حالی وصف ناشدنی دارند و به قول شاعر اینجا “میزبان عشق است؛ وای از عشق غوغا می‌کند”.

یکی از بانوان پاکستانی که با هدف دیدار مولای خود وارد سیستان و بلوچستان شده، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ما هر سال به همراه اعضای خانواده خود به زیارت امام حسین(ع) می‌روم اما آنچه برایم جالب توجه است، استقبال ویژه‌ای است که در یکی ۲ سال اخیر از جانب مردم این استان از زائران پاکستانی صورت می‌گیرد.

اینجا هر زائر حکایتی شنیدنی دارد؛ یکی از زائران که مدتی جهت استراحت و اسکان موقت و تجدید قوا به زائرسرای امام رضا(ع) آمده، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: سال گذشته خودم به پیاده‌روی بزرگ اربعین رفتم و امسال تصمیم گرفتم همسر پیرم را هم با خود همراه کنم تا از این اجماع معنوی بی‌نظیر بی‌بهره نماند.

همسر این زائر پاکستانی می‌گوید: با وجود کهولت سن آرزو دارم پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) بروم و از خدا می‌خواهم این توان را به من بدهد تا بتوانم این مسیر را بدون کمک دیگران بپیمایم.

وصف واقعه کربلا از زبان این زائران شنیدنی است؛ در ارادت این قدم‌ها همین بس که در راه پشتیبانی از ولایت ثابت‌قدم هستند. یکی از زائران مرد میانسال در حالی که تصویر رهبر انقلاب را در دست دارد، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: امیدوارم خداوند متعال سیدعلی خامنه‌ای را تا انقلاب امام زمان(عج) حفظ کند تا ایشان پرچم انقلاب و رهبری مسلمین را به حضرت مهدی(عج) تحویل دهند.

اینجا شور حسینی(ع) دانشجویان را از کلاس‌های درس روزمره دانشگاه به کلاس معرفت کشانده؛ یکی از دانشجویان پسر که در حال ریختن چای برای زائران پاکستانی است، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: دانشجوی مهندسی هستم اما چند روزی کلاس‌های درس را تعطیل کرده‌ام و آمده‌ام تا به عشق امام حسین(ع) به زائران پاکستانی اربعین خدمت‌رسانی کنم.

پزشکی که به صورت داوطلبانه در حال خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی است به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خدمت به زائران اباعبدالله(ع) را افتخار خود می‌دانم و آمده‌ام تا با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سهم کوچکی در برپایی عزاداری عظیم اربعین حسینی(ع) داشته باشم.

عشق به حسین(ع) مشقت‌های سفر را آسان می‌کند

حرارت عشق به سرور و سالار شهیدان فاصله و سختی راه نمی‌شناسد؛ یکی از زائران پاکستانی که چهره‌اش خسته به نظر می‌رسد؛ در بدو ورود به خاک ایران به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در مسیر راه ما در پاکستان دشواری‌های زیادی وجود دارد و به دلیل مخاطرات موجود اتوبوس‌ها باید منتظر بمانند تا تعدادشان زیاد شود و توسط نیروهای ارتش همراهی شوند و در این میان اگر مشکلی برای یکی از اتوبوس‌ها رخ دهد همه اتوبوس‌ها باید متوقف شوند.

وی می‌افزاید: بدون شک مسیر پرمشقت ما در خاک پاکستان برایمان خستگی جسمی به همراه دارد اما مهم این است که به لحاظ روحی در بهترین شرایط هستیم و روحمان به شوق زیارت امام حسین(ع) پر می‌کشد.

عمده کار پذیرایی از زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان به صورت مردمی انجام می‌شود و نهادهای مردمی همچون سپاه پاسداران نیز به پشتیبانی ستاد مردمی اربعین استان آمده‌اند. رضا بختیاری، دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در این رابطه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: تلاش نیروهای سپاه و بسیج برای پشتیبانی از ستاد مردمی جای تقدیر ویژه دارد.

این خادم حسین(ع) می‌افزاید: مسئولان ارشد سپاه استان تاکنون بارها به صورت سرزده به زائرسرای امام رضا(ع) و موکب مرز میرجاوه سرزده‌اند و ضمن استقبال از زائران، جهت هرگونه همکاری با ستاد مردمی اعلام آمادگی کرده‌اند.

بختیاری تاکید دارد: بخشی از خدمت‌رسانی به زائران مباحث امنیتی و تلاش نیروهای امنیتی برای تامین امنیت زائران است که با وجود آنکه به چشم نمی‌آید، ولی بخش زیادی از توان نیروهای امنیتی منطقه را درگیر کرده و به همین دلیل همه ما باید قدردان تلاش آنها باشیم.

خادمان حسینی(ع) برگزیده هستند

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در حالی که برای بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی و عرض خداقوت به خادمان به زائرسرای امام رضا(ع) آمده، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: افرادی که امکان حضور در پیاده‌روی اربعین را داشتند و به خاطر خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی از خواسته قلبی خود گذشته‌اند و امروز در زاهدان یا میرجاوه در جمع خادمان حضور دارند، بدون شک از جانب خداوند متعال انتخاب شده‌اند.

سردار محمد مارانی با بیان اینکه خادمان به زائران حسینی(ع) از اجر و ثواب زیادی برخوردارند، می‌افزاید: آنچه می‌بینیم خدمت خالصانه و عاشقانه به زائران پاکستانی است که این عشق از عشق به حسین(ع) نشأت گرفته و آتش این عشق روز به روز شعله‌ورتر می‌شود.

مردم سیستان و بلوچستان آمده‌اند تا نشان دهند میزبان خوبی برای زائران سرور و سالار شهیدان هستند و به خادمی زائران پاکستانی افتخار می‌کنند. جمعی از جوانان شیعه و سنی که مشغول جارو کردن محوطه زائرسرای محل اسکان زائران هستند، به خبرنگار تسنیم می‌گویند: آرزو داریم سال‌های آینده نیز بتوانیم در جمع خادمان زائران حسینی(ع) حضور داشته باشیم و امیدواریم حضور زائران پاکستانی در استان ما سال به سال افزایش پیدا کند؛ چرا که حضور این عزیزان به استان رنگ و بوی اربعین داده است.

گزارش از آرشام هنرکار

انتهای پیام/