پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16259
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    پیشگیری از “آپاندیس” با ۶ راهکار ساده طب سنتی

    عمل آپاندیس و خارج‌کردن این عضو که در طب غربی یک مسئله پیش‌پاافتاده است،کاملاً اشتباه است چرا که "آپاندیس" یک عضو بسیار بسیار مهم در سیستم گوارش بدن انسان است؛ در این مطلب با ۶ راهکار طب ایرانی برای پیشگیری از "آپاندیسیت" آشنا می‌شوید.

    به گزارش  رامسرنوین به نقل از خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ “آپاندیس” یک عضو بسیار بسیار مهم در سیستم گوارش بدن انسان است؛ نامش در کتب طب گران‌سنگ ایرانی تحت عنوان “روده تک‌چشم” یا روده “اعور” آمده است.

    روده اَعوَر به‌معنی یک چشم است زیرا این روده فقط یک ورودی دارد و همین یک ورودی راه خروج مواد داخل‌شده نیز هست؛ آپاندیس برای روده بزرگ‌، حکم معده را برای روده باریک دارد.

    عمل آپاندیس و خارج کردن این عضو که در طب غربی یک مسئله پیش‌پاافتاده است،کاملاً اشتباه است و این ناشی از نگاه غلط طب نوین به بدن است؛ از دیدگاه طب نوین، این اندام مهم بدن، هیچ ارزشی ندارد و آنها معتقدند هیچ فایده‌ای برای بدن ندارد که این خود، ناکارآمد بودن این طب را نشان می‌دهد.

    مگر می‌شود خداوند تبارک تعالی چیزی را بی‌حکمت در بدن انسان خلق کرده باشد؛ در خلقت هر چیزی دلیل و براهین متقنی وجود دارد، حکمتی نهفته است.

    نام آپاندیس تحت عنوان روده اعور آمده است؛ در کتاب مخزن الادویه اثر حکیم بزرگوار عقیلی خراسانی آمده است «اعوریت و تک‌چشم‌بودنش به‌مثابه خزانه باشد برای ثفل و بدین جهت محفوظ ماند از سُدّه و قولنج و نیز جهت آنکه احتیاج به تبرّز و دفع قضاء حاجت هر وقت نشود و نسبت این روده به روده‌های غلاظ دیگر، نسبت معده است به امعاء و هضم در این روده زیادتر از روده‌های دیگر است؛ جهت استفاده حرارت هاضمه از کبد و لهذا میل به‌طرف راست بیشتر دارد و به‌طرف پشت کمتر».

    اما برای پیشگیری از ورم و عفونت این اندام مهم بدن لازم است به موارد زیر توجه زیادی داشت؛ بی‌شک انجام موارد زیر مانع از آپاندیسیت خواهد شد و نیاز به جراحی را رفع خواهد کرد:

    ــ از خوردن ریزغذاهای لای دندانها پرهیز جدی شود؛ اگر دندان خود را خلال می‌کنید، غذای لای دندانها را قورت ندهید چرا که هم باعث بوی دهان و عفونت معده شده و نیز زمینه را برای عفونت آپاندیس فراهم می‌آورد.

    ــ سبزی‌های مرزه، ریحان و ترخون را در سبد سبزیجات خود بگنجانید؛ این گیاهان عفونت‌زدا و ضدتورم بوده و مانع از عفونت لوله گوارش خصوصاً در روده بزرگ و روده اعور می‌شود.

    ــ هفته‌ای یک بار و حداقل ماهی یک بار، سوخاری‌شده سه عدد گردو همراه با یک قاشق مرباخوری پودر گیاه صعتر یا آویشن میل شود؛ به این صورت که گردو با پوست چوبی آن را روی شعله نگهداشته تا حدی که پوسته چوبی گردو کاملاً بسوزد سپس گردو را خارج و با آویشن کاملاً در دهان جویده و میل کنید.

    ــ هر شب موقع خواب ۱۴ تا ۱۹ عدد تخم سیاهدانه را کاملاً در دهان جویده و میل کنید؛ بهتر است تخم سیاهدانه از چند شب قبل از مصرف در مقداری سرکه سیب یا سرکه انگور طبیعی خیسانده شود.

    ــ صبح ناشتا به‌تعداد ۲۱ عدد مویز یا ۳ عدد رطب میل شود؛ بهتر است تا یک ساعت بعد از خوردن این موارد چیزی میل نکنید حتی آب آشامیدنی.

    ــ هفته‌ای یک بار و حداقل ماهیانه یک بار به‌اندازه یک نخود، کندر خوراکی یا مصطکی یا مقل ازرق خوراکی همانند آدامس در دهان بجوید و عصاره‌اش را قورت دهید.

    حمزه سام دلیری؛ پژوهشگر طب ایرانی

    انتهای پیام/*