پیام وزیر کشور به مناسبت روز فرهنگ عمومی

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل ازبلاغ، رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است، که سده‌های متمادی از میان نسل‌های مختلف بشر عبور کرده و به مرور از ناهنجاری‌ها پالایش گردیده و در بطن جامعه نهادینه شده است.
در این پیام آمده است: روز ۱۴ آبان که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری گردیده، نشانگر اهمیت و جایگاه فرهنگ عمومی در بطن جامعه ایران اسلامی است. اینجانب به نوبه خودم این فرصت را مغتنم شمرده و فرارسیدن روز فرهنگ عمومی را به همه نقش آفرینان، سیاستگذاران و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران، تبریک و تهنیت عرض نموده و ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای همه نقش آفرینان این عرصه، توسعه و اعتلای فرهنگ عمومی و ایجاد امنیت و آرامش برای جامعه بزرگ ایران را از خداوند سبحان مسئلت دارم.همچنین در بخش دیگری از این پیام خاطر نشان شد: فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است، که سده‌های متمادی از میان نسل‌های مختلف بشر عبور کرده و به مرور از ناهنجاری‌ها پالایش گردیده و در بطن جامعه نهادینه شده است.
چنین فرهنگی، تعیین کننده سبک زندگی و الگو‌ها و روش‌هایی است که هر جامعه‌ای برای خود برگزیده است. از این رو، ارتقاء سطح کیفی زندگی به عنوان یکی از نمود‌های عینی توسعه در جوامع بشری، بدون توجه و استمداد از فرهنگ عمومی است میسر نخواهد بود.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شد: از آنجا که کشور ما امروزه با چالش‌های متعددی از جمله؛ مسائل زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی مواجه گردیده است، تنها راه برون رفت از مسائل مذکور و یا تعدیل آن‌ها برنامه ریزی و ایجاد شرایط مناسب در راستای توسعه و تقویت فرهنگ عمومی است.

همچنین در این پیام آمده است: بر همین اساس، وزارت کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی و با دارا بودن رسالت و مسئولیت‌های خطیر در حوزه فرهنگ عمومی، از جمله؛ تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی، تأمین بستر لازم برای توسعه پایدار سیاسی و اجتماعی، ارتقاء سطح مشارکت عمومی و زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های غیردولتی، مصمم است گام‌های بلندی را در جهت رفع چالش‌ها و توسعه همه جانبه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور با همکاری ملت عزیز و حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارد.