به زیرکشت رفتن مجدد ۲۵ هکتار از اراضی بایر در محمودآباد

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از آوای‌شمال، عباس روشن‌پژوه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی وزارت جهاد کشاورزی حفظ بستر تولید می‌باشد، بر همین اساس این مرکز حداکثر توان خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز به کار گرفته و سعی می‌شود که اراضی بسیار غنی و حاصلخیز شالیزاری از گردونه کشت خارج نگردد.

وی افزود: از آنجاییکه جایگاه تولید و بالا بردن میزان تولید برای این مجموعه به عنوان یک اصل قلمداد می‌گردد، زیر کشت بردن اراضی بلاکشت از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

این مسؤول تصریح کرد: در راستای این اهداف این مرکز تلاش و سعی را در جهت تحقق این امر بکار گرفته است، از قبیل اعلامیه‌های کتبی و توصیه‌های حضوری به مالکین این نوع اراضی شالیزای و چنانچه اراضی مستعد کشت محصولات نظیر کلزا باشند به کلزا تغییر کاربری صورت می‌پذیرد در غیر این صورت برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای به زیر کشت بردن برنج برای اراضی مذکور صورت می‌پذیرد.

مسؤول مرکز جهاد کشاورزی عبدالله‌آباد در پایان گفت: تا به حال این مرکز با پیگیری‌های مستمر توانست با همکاری مالکین، حدود ۲۵ هکتار از این اراضی را که از کشت خارج شده بودند مجددا به زیر کشت برنج برده و سعی بر آن است که همچنان این روند همچنان ادامه داشته باشند.