پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16075
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۲ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تعیین تکلیف وضعیت فرودگاه قم ظرف ۳ ماه آینده

    علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، بابک دین پرست معاون وزیر کشور و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی بهمراه سید مهدی صادقی استاندار قم صبح امروز از محل پروژه فرودگاه قم بازدید کردند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه ویژه بررسی موانع و مشکلات فرودگاه قم خواستار اهتمام جدی مسئولان ملی و استانی برای اجرای پروژه فرودگاه قم شد و تاکید کرد: ظرف مدت سه ماه آینده وضعیت فرودگاه قم تعیین تکلیف شود.

    به گزارش روابط عمومی استانداری قم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، بابک دین پرست معاون وزیر کشور و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی بهمراه سید مهدی صادقی استاندار قم صبح امروز از محل پروژه فرودگاه قم بازدید کردند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان ملی و استانی سپس با حضور در سالن امام جواد استانداری قم ضمن بررسی چالش های این پروژه تصمیماتی را جهت تسریع در حل آنها اتخاذ کردند.

    علی لاریجانی در این جلسه با بیان اینکه مسئله فرودگاه در استان قم موضوعیت داشته و باید اجرایی شود اظهار داشت: قم شهری بین المللی است و فرودگاه می تواند نیازهای این استان جهت زائرین خارجی و داخلی را مرتفع کند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است همه مسئولان ملی و استانی برای اجرای این پروژه مصمم باشند، اظهار داشت: وزارت کشور باید جلسات منظمی را تشکیل داده و مصوبات جلسات این طرح را پیگیری کند.

    لاریجانی با تاکید بر پیگیری مسئله انتقال اراضی مرتبط با فرودگاه به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: محدوده این طرح توسط کارگروهی به ریاست استاندار قم مشخص و جهت اخذ مجوزها پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی بحث معارضین فرودگاه قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: جهاد کشاورزی با همکاری قوه قضائیه این مسئله را حل کنند.

    وی گفت: در رابطه با بحث مالکیت این پروژه شهرداری قم باید در صورت تصویب شورای شهر پیگیری‌های لازم را انجام دهند و در بحث فاینانس حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

    لاریجانی تاکید کرد: ظرف مدت سه ماه آینده وضعیت فرودگاه قم تعیین تکلیف شده و گزارش آن از سوی استاندار قم ارائه شود.