لزوم توجه خانواده ها به آموزش و پیشگیری در بخش تالاسمی

چاپ

به گزارش رامسر نوین، مصطفی جمالی در اولین نشست تخصصی انجمن های تالاسمی سراسر کشور در سالن سفیر هتل رامسر با بیان اینکه وظیفه اصلی ما حمایت از سازمانهای مردم نهاد و انجمن تالاسمی است گفت: دولت حمایت ویژه از بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیمارانی که نیاز به دیالیز دارند می کند ولی این کمکها کافی نبوده و نیازمند مشارکت مردمی است.

وی افزود: آموزش و پیشگیری مورد توجه قرار گرفته و‌ با جلوگیری از تولد بیمار تالاسمی شدید خانواده ها با مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: نقایص در سیکل درمانی بیماران تالاسمی در برخی شهرها وجود دارد که باید با برنامه ریزی جامع درمان به بهترین نحو انجام شود.

به گزارش رامسر نوین کارشناس مسئول تالاسمی و هموفیلی اداره بیماری خاص وزارت بهداشت در کشور اظهار کرد: وزارت بهداشت در جهت ارتقای کیفیت درمان بیماران تالاسمی که به کیفیت زندگی منتهی میشود نگاه ویژه ای دارد.

دکتر راضیه هنتوش زاده در اولین نشست تخصصی انجمن های تالاسمی سراسر کشور در سالن سفیر هتل رامسر بیان کرد: با انجام کارهای دارویی و مراقبتهای درمانی کوشا هستیم و سازمان غذا و دارو با حمایت ویژه داروها را بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار میدهد.

وی اظهار کرد: مراقبتهای درمانی، مشاوره های تخصصی، آزمایشات و تصویر برداری بیماران طبق زمان بندی که در بسته جامع خدمات درمانی برای بیماران تالاسمی تعریف و به دانشگاه ها و مراکز درمانی ابلاغ شده است که سازمان های بیمه گر بصورت کامل پوشش می دهند‌.

وی افزود: برنامه آموزشی برای تیم درمانگر مانند پزشک و پرستار و خود مراقبتی بیماران تالاسمی برنامه سالانه در جهت آموزش دارو و درمان داریم.