پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16021
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۱ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    علیپور در آستانه گل بیستم و 100 تایی شدن؛

    مهاجم پرسپولیس در آستانه یک رکورد خاص +عکس

    علی علیپور در روزهایی که مهدی طارمی به دلیل محرومیت از ترکیب پرسپولیس خارج شده طی ۵۴۹ دقیقه بازی در ۸ دیدار موفق شده ۶ گل به ثمر برساند و این یعنی رسیدن به یک گل در هر ۹۱ دقیقه.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، علی علیپور مهاجم با انگیزه پرسپولیس با حضور برابر سایپا در ایستگاه یازدهم رقابتهای  لیگ هفدهم؛ برای نود و نهمین بار در لیگ برتر ایران به میدان آمد تا با صد تایی شدن در تاریخ فعالیت فوتبالی لیگ برتری اش  تنها یک قدم فاصله داشته باشد.

    مهاجم سرحال این روزهای پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر به گسترش فولاد،سپاهان، استقلال خوزستان(۲) و استقلال گل زده بود که در دقیقه بیست و هشتم دیدار برابر سایپا ششمین گل فصل خود را هم به ثمر رساند.

    بررسی عملکرد این مهاجم ۱۸۱ سانتی متری طی ادوار مختلف فعالیتش در لیگ برتر ایران نشانگر نکات جالبی خواهد بود.

    * مرد ۱۹ گله

    مهاجم مازندرانی پرسپولیس تاکنون برای دو تیم  راه آهن و پرسپولیس طی لیگ های سیزدهم تا هفدهم ۹۹ بازی انجام داده تا در مدت ۵ هزارو ۳۹۲ دقیقه ۱۹ گل زده باشد. در واقع علیپور نوزدهمین گل لیگ برتری خود را روز قبل به سایپا زد تا در دیدار بعدی پرسپولیس هم دنبال رسیدن به گل بیستم خود باشد و هم ورود به باشگاه صدتایی ها.

    * ۱۲۰۰ دقیقه روی ریل

    علیپور در کل لیگ سیزدهم و نیم فصل اول لیگ چهاردهم برای راه آهن ۱۷ مرتبه به میدان آمد در حالی که به ترتیب ۸۴۸ و ۳۶۱ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. این مهاجم در فصل نخست ۲ گل زد و در نیم فصل بعدی یک گل. پس از آن بود که از میانه راه لیگ چهاردهم راهی پرسپولیس شد.

    این مهاجم به طور متوسط هر ۴۰۳ دقیقه یک گل برای راه آهن به ثمر رساند تا با عملکردی نه چندان درخشان به اردوی سرخ ها اضافه شود.

    *  ۹۰ دقیقه یک گل

    مهاجم مازندرانی پرسپولیس در نیم فصل نخست حضورش میان سرخپوشان ۱۴ بازی انجام داد تا طی ۳۶۶ دقیقه ۲ گل به نفت مسجد سلیمان و استقلال بزند. گلزنی در داربی برای یک تازه وارد که جایی در ترکیب اصلی تیم نداشت فوق العاده بود.

    علیپور پس از آن بیشتر به چشم آمد تا اینکه در لیگ پانزدهم ۲۶ بازی انجام داد تا طی ۱۵۷۷ دقیقه ۴ گل به ثمر برساند. زدن یک گل در هر ۳۹۴ دقیقه از لحاظ آماری برای یک مهاجم که معمولا پشت خط مهدی طارمی می ماند -هنوز- عملکردی قابل دفاع به حساب نمی آمد.

    این شرایط از نگاه آماری در لیگ شانزدهم نیز تکرار شد. علیپور ۲۹ بازی برای تیم برانکو انجام داد در شرایطی که ۱۶۹۱ دقیقه شانس بازی داشت و ۴ گل به فولاد، پیکان، ماشین سازی و پدیده زد. علیپور با انگیزه در هر ۴۲۳ دقیقه به یک گل سرخ رسید آن هم در شرایطی که مهاجم اصلی تیم – مهدی طارمی – با زدن ۱۸ گل آقای مهاجمان لیگ شد.

    بالاخره در فصل جاری لیگ برتر ایران شرایط کاملا تغییر کرد. حالا علی علیپور در روزهایی که مهدی طارمی به دلیل محرومیت از ترکیب پرسپولیس خارج شده با اعتماد به نفسی مثال زدنی به توپ ضربه می زند.

    این مهاجم طی ۵۴۹ دقیقه بازی در ۸ دیدار موفق شده ۶ گل به ثمر برساند و این یعنی رسیدن به یک گل در هر ۹۱ دقیقه. علیپور در طول تاریخ فعالیت لیگ برتری اش به چنین عملکردی دست نیافته بود و این می  بهترین خبر باشد.