رانت واردات برنج دولتی است

چاپ

به گزارش  رامسرنوین به نقل از بلاغ، علی وقف چی در خصوص واردات برنج در فصل برداشت اظهار داشت: متاسفانه برنج در فصل برداشت نیز وارد کشور می‌شود در حالی که سال گذشته ۶۰۰ هزار تن واردات برنج داشته‌ایم، در ماه‌های سال جاری شاهد واردات حدوداً یک میلیون تن برنج به کشور بوده‌ایم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات برنج متاسفانه بر خلاف صراحت قانونی در فصل برداشت نیز انجام می‌شود، گفت: رانت‌های در واردات برنج وجود دارد که همیشه اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده ایم و در حال حاضر نیز به این موضوع معترض هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رانت‌های موجود در واردات برنج وابسته به بخش‌هایی است که در دولت نیز وجود دارند که موجبات این وضعیت نابسامان را فراهم کردند، ادامه داد: واردات محصولات کشاورزی در فصل برداشت در خصوص محصولات مختلف وجود دارد که امیدواریم دولت تدبیری اندیشه کنند تا این واردات در فصل برداشت متوقف شود.

وی در پایان در خصوص اینکه نظارت‌ها در فصل برداشت شدیدتر میشوند یا خیر اظهار داشت: چنین اتفاقی صورت نمی‌گیرد در حال حاضر که دوماه از فصل برداشت‌ها شده است واردات برنج ادامه دارد و این مسئله مخالف مقررات و قوانین موجود کشور است.