فتنه، جامعه اسلامی را خط بندی و انقلابی های گذشته و امروز را از هم جدا می کند/شجاعت و بصیرت بالا از شاخصه های شهید رحیمیان بود

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، حجت الاسلام و المسلمین تسخیری در مراسم یادبود شهید محمدمهدی رحیمیان تحت عنوان آبروی محله که در جمع مردم رضی محله و به همت حوزه مقاومت آیت الله الهیان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا خصوصا شهید رحیمیان گفت: اگر شهید رحیمیان به این مقام بالا دست پیدا کرد و آبروی محل و شهرستان و انقلاب شد، به برکت پدر و مادری که این فرزند را تربیت کردند بود.

وی با قرائت بخشی از نامه ی این شهید خطاب به پدر بزرگوارش گفت: شما از نسل یاسر و سمیه ی صدر اسلام هستید که تا آخرین لحظه حیات نبوی برای اسلام شعار دادند و عمل کردند و با آن حد از شکنجه حتی کلامی هم گله نکردند و برای اسلام شهید شدند.

سخنران این مراسم ادامه داد: در تاریخ اسلام آمده است، سمیه با تمامی شکنجه هایی که شد و در حالی که زیر همین شکنجه ها بدنش به دونیم تقسیم شد، باز هم از اسلام دست نکشید و در کنار این، عمار یاسر هم در زمان فتنه ها، همیشه در طرف حق قرار داشت.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود، ایمان، شجاعت، معرفت به خدا و بصیرت بالا را از شاخصه های شهید رحیمیان دانست و ابراز داشت: مادر و پدر شهید رحیمیان همیشه در مسیر انقلاب قرار داشتند که پدر این شهید در ماه های پایانی عمر خود همه را به پیروی از آرمان های انقلاب و تبعیت از حضرت امام خامنه ای(دام ظله) دعوت می کرد.

وی با بیان اینکه شهید وقتی به خدا معرفت پیدا کند، معامله اش نیز با خدا می شود و خدا به چنین کسی عزت می بخشد افزود: شهید رحیمیان در معرکه جنگ در حالی که یکی از برادرانش به عنوان اسیر در دست دشمن قرار داشت خطاب به پدر و مادر خود می نویسد اگر ما سه برادر خانواده در این راه کشته شدیم، خم به ابرو نیاورید.

مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر با بیان اینکه خداوند در قرآن دو جبهه را معرفی می کند که عبارت است از جبهه حق و جبهه باطل اضافه کرد: انسانی که در گروه خدا قرار گرفت و حزب اللهی شد، راه سعادت و رستگار شدن را طی می کند و هیچ راه دیگری انسان را به سعادت نمی رساند.

وی با اشاره به آیه جَآءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا گفت: خداوند در قرآن دو خط را تبیین می کند که آن دو، حزب الله و حزب الشیطان است و آن کسی که نابود شونده است جبهه باطل است.

وی افزود: اینکه گفته شود خط میانی وجود دارد، چنین چیزی در قرآن کریم یافت نمی شود و مکتب ما برگرفته از مکتب غرب نیست بلکه مکتب قرآن و اسلام است و خطی که اسلام برای ما مشخص کرده، خط انبیا و اولیا و ولایت فقیه است‌ که شهدا نیز برای ما آن را ترسیم کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند برای ایشان اصولگرا و اصلاح طلب مهم نیست گفت: رهبر انقلاب فرمودند آن چیزی که به آن حساس هستند، مسئله فتنه است.

وی افزود: فتنه است که جامعه اسلامی را خط بندی می کند و فتنه است که نیروهای ارزشی را از هم جدا می کند و فتنه است که نیروهای رزمنده ی دوران دفاع مقدس و انقلابی های نسل های اول دوم و سوم را از همدیگر تفکیک می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اسلام از جبهه فتنه آسیب دید و به انحراف کشانده شد و همه باید در مورد فتنه حساسیت نشان دهیم ادامه داد: فتنه ۸۸ و ۷۸ بازی استعمار و استکبار بود که این امر، اذعان وزیر خارجه وقت آمریکا نیز بود و بدانیم وقتی دست اجانب وارد شود، انقلاب را به انحراف می کشاند که همه باید دقت کنند.

حجت الاسلام تسخیری در پایان با اشاره به اینکه ما در کنار منزل شهید رحیمیان جمع شده ایم که بگوییم‌ مسیر و راه شهدا را ادامه می دهیم گفت: انقلاب ما یک عطیه و هدیه ای الهی است اما خدا با ما عهد نبست که از آن بدون تلاش ما محافظت کند و نمونه آن، انقلاب پیغمبر اکرم(ص) بود که بعد از ارتحال ایشان، آن انقلاب به انحراف کشانده شد.