پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15770
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    دردسرهای ازدواج با آقای همکار!

    قبل از اطمینان از استمرار رابطه، نگذارید هیچ‌کدام از همکاران دیگر از علاقمندی شما به یکدیگر و قصدی که دارید، باخبر شوند، زیرا ممکن است با سخنان خود و شایعات، بر روند تصمیم‌گیری شما تأثیر بگذارند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، بسیاری از خواستگاری‌ها از آشنایی در محیط کار سرچشمه می‌گیرد. در شرایطی که زن و مردی برحسب همکاری به یکدیگر علاقمند شده و در نهایت تصمیم به ازدواج می‌گیرند، به موازات اینکه شناختی نسبی نسبت به یکدیگر دارند، چنانچه بعضی اصول را رعایت نکنند، ممکن است شرایط نامساعدی برایشان به‌وجود بیاید.به نقل از سلامت نیوز، به دختران و پسران جوانی که قصد دارند همسر خود را از بین همکارانشان انتخاب کنند، توصیه می‌شود.

    ازدواج با آقای همکار و دردسرهایش!

    نگذارید کسی بفهمد

    قبل از اطمینان از استمرار رابطه، نگذارید هیچ‌کدام از همکاران دیگر از علاقمندی شما به یکدیگر و قصدی که دارید، باخبر شوند، زیرا ممکن است با سخنان خود و شایعات، بر روند تصمیم‌گیری شما تأثیر بگذارند.

    در مورد همدیگر تحقیق کنید

    قبل از هر چیز، لازم است هر دو نفر در مورد همدیگر تحقیق کنند و از حسن نیت طرف مقابل باخبر شوند. بهترین راه برای تحقیق بررسی‌ها، محل زندگی شخص مورد نظر است. دوستان و رقیب‌های کاری، منابع خوبی برای کسب اطلاعات نیستند. چون ممکن است رقیبان بر نقطه ضعف‌های وی تأکید کنند یا دوستان صمیمی بر نقاط قوت او انگشت بگذارند. بهترین گزینه همکار‌های نزدیکی هستند که با هم دشمنی، رقابت یا صمیمیت ندارند. در واقع آدم‌های خنثی بهترین منبع برای کسب اطلاعات هستند. البته نباید فراموش کرد افرادی باید برای پرس‌وجو انتخاب شوند که سخنان شما و گفتگو‌هایی را که با هم خواهید داشت، با دیگر همکاران در میان نگذارند.

    واقع‌بین باشید

    ازدواج با همکار را نه می‌توان توصیه کرد، نه رد. در این نوع ازدواج هم باید تمام جوانب بررسی شود و صرفا به شناختی که از همکارتان در محیط کار دست پیدا کرده‌اید، بسنده نکنید چراکه ممکن است در محیط کار رفتاری مغایر با آنچه در خانه دارد، داشته باشد. پس واقع‌بینانه با این مساله برخورد کنید و مراقب رفتارتان هم باشید، زیرا با برداشتن قدمی اشتباه، همکاران خیلی زود به این علاقه پی می‌برند و ممکن است این مساله در محیط دهان به دهان بچرخد و اگر در نهایت برای ازدواج به توافق نرسید، جو ایجاد شده برایتان مشکل‌ساز می‌شود.

    به درآمدهای‌تان فکر کنید

    واقعیت دیگری که نمی‌توان آن را انکار کرد، مسایل مربوط به درآمد است که برای خیلی از زوج‌ها مشکل‌آفرین است. گاهی زن و شوهر‌هایی هم که محل کارشان یکی نیست، درباره میزان درآمد و نحوه خرج‌کردن آن از یکدیگر می‌پرسند و طرف مقابل را در مورد اینکه چرا پولش را خرج زندگی نمی‌کند، بازخواست می‌کنند، حالا اگر همسرتان همکار هم باشد و از چند و، چون حقوق یکدیگر باخبر باشید، اوضاع سخت‌تر می‌شود. معمولا بیشتر مردان اصرار دارند خانم‌های شاغل درآمدشان را صرف زندگی کنند درحالی که هر فردی حق دارد در کنار تامین مایحتاج زندگی، بخشی از درآمدش را پس‌انداز کند.

    مراقب نگاه دیگران باشید

    آدم‌های کنجکاو همه جا هستند. وجود این افراد فقط محدود به آشنایان و اطرافیان نمی‌شود و ممکن است در محیط کار هم همکار کنجکاوی داشته باشید که بخواهد سر از زندگی‌تان دربیاورد. کنجکاوی‌هایی از این دست که «شوهرت به‌تن‌هایی مخارج خانه را تامین می‌کند یا اینکه تو هم مجبوری او را همراهی کنی»، «چرا اجازه می‌دهی همکاران خانم یا آقا همسرت را به اسم کوچک صدا کنند» و… پس مراقب رفتار و گفتارتان در محیط کار باشید و حساسیت‌های بی‌جا نشان ندهید، زیرا از هر نظر زیر ذره‌بین نگاه دیگر همکاران هستید.

    همدیگر را زیر سؤال نبرید

    در صورت عدم پذیرش درخواست، باید شرایطی برای دادن جواب منفی فراهم شود. اگر خواستگار در سمت اداری بالاتر باشد، شرایط پیچیده خواهد شد و زمانی شرایط دشوارتر می‌شود که دو طرف قبلاً به توافق رسیده و بعد یکی از آنان پشیمان شده باشد. نه گفتن در چنین وضعیتی باید با صراحت کامل انجام شود. نباید برای جواب منفی دادن وجهه فرد را زیر سؤال برد، یا تحقیر کرده و ضعف‌هایش را دلیل جواب منفی به‌شمار آورد. در این زمان باید به ویژگی‌های مثبت فرد اشاره و گفته شود با وجود تمامی این خوبی‌ها، احساس می‌کنم ما نمی‌توانیم خواسته‌های یکدیگر را برآورده کنیم و دلایل به‌صورت واضح و شفاف ذکر و در نهایت برای وی آرزوی موفقیت شود.

    بیرون از اداره عاشق باشید

    اینکه جواب منفی دادن به خواستگاری یک همکار چقدر می‌تواند روی روابط کاری تاثیر بگذارد بستگی به شخصیت هر دوی شما و رتبه کاری تان دارد. احتمالا نه گفتن به خواستگاری مدیر، بیشتر از نه گفتن به پیشنهاد یک همکار هم رتبه بر روابط کاری شما تاثیر می‌گذارد. این موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که شما به قصد آشنایی بیرون از چهارچوب کاری با او وقت گذرانده باشید. اگر به هر دلیل پاسخ نه به او دادید و یا بعد از مدتی از او شنیدید که به درد زندگی هم نمی‌خورید، نسبت به هم کینه جو نشوید و نگذارید که ناراحتی‌ها دلیلی برای دعوا‌های کاری میان شما شود و شغل‌تان قربانی احساساتتان شود. اگر هم پاسخ شما مثبت بوده، به بهانه این عشق از انجام وظایف‌تان طفره نروید و یا در مقابل او آسان گیر نباشید. بگذارید همه چیز روال عادی خودش را طی کند. یادتان نرود حتی اگر شما با هم ازدواج کنید، قرار نیست مناسبات زناشویی‌تان را به کارتان وارد کنید.