صنایع وابسته و پیوسته به کشاورزی مازندران در انتظار تولد و حمایت‌اند/ مدیریت صنعتی استان، رضایت‌آفرین یا ناراضی‌تراش؟

چاپ

صنایع وابسته و پیوسته به کشاورزی مازندران در انتظار تولد و حمایت‌اند/ مدیریت صنعتی استان، رضایت‌آفرین یا ناراضی‌تراش؟
به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، نمایندگان مجلس، اظهار نظرهای خویش در ارتباط با میزان رضایتمندی از عملکرد مدیران دولتی را در چندین بخش پیگیری می‌کنند.

اطلاعاتی‌که کسب می‌کنند از طریق رسانه‌ها و یا دفاتر ارتباط مردمی و حقایق موجود در جامعه که اگر اظهار نظر نکنند خودشان نزد افکار عمومی با کاهش محبوبیت مواجه می‌شوند.

در استان مازندران صنعت ایجاد شد تا زمینه ساز رفع مشکلات و نیازمندی‎‌های استان مازندران در بخش اشتغال باشد.
وقتی درب فعالیت صنایع در استان باز شد، همه جور صنعت در استان شکل گرفت به جز صنایعی‌که کمک کار رفع نیازمندی‌های واقعی استان مازندران باشند.

مازندران یکی از استان‌های تولید کننده مرکبات در کشور است، صنایع تبدیلی این محصول در استان وجود ندارد، سال گذشته که مرکبات استان با سرما مواجه شد، تولیدات استان با شرایط نامطلوبی به دیگر استان‌های‌کشور هدایت می‌شد.

به متولیان اجرایی در استان که می‌رسیم اوضاع گل و بلبل است و مشکلی وجود ندارد، با واقعیت‌های جامعه که مواجه می‌شویم، رضایت‌مندی به شدت کاهش می‌یابد و این واقعیت نه سیاه‌نمایی، که عین آن‌چیز موجود در میان مازندرانی‌هاست، تربیون عامه مردم در حال حاضر رسانه‌ها و تشکل‌ها و بعضی از نمایندگان مجلس هستند.

رسانه‌ها وقتی اقدام به تهیه گزارش و حقایق موجود می‌کنند، متهم به سیاه نمائی و یا وابستگی به حزب و جناح می‌شوند، در ارتباط با انتقاد نمایندگان مجلس مدیران اجرایی سکوت می‌کنند.

اوضاع گل و بلبلی‌ در ارتباط با صنایع استان مازندران، که از جانب مدیران اجرایی استان به نمایش در می‌آید، این بار توسط عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی به شدت رد شده است.

عبدالله رضیان با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت در مازندران وضعیت خوبی نداریم، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی در مازندران دچار چالش و مشکل شدند و باید شرایطی را ایجاد کنیم تا از این وضعیت رها شوند و نارسایی‌های جدی‌، که در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، رفع شود.

وی افزود: برخی از موقعیت‌های معدنی مانند البرز مرکزی دچار چالش هستند، که نیازمند توجه دولت است و در این دولت می‌توان شرایط خوبی را برای اصلاح امور ایجاد کرد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی درباره صادرات مرکبات و وضعیت موجود تولید این محصول گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت مرکبات آغاز شده است، کشاورزان به دلیل سرما و خسارت سال گذشته دلگرمی چندانی ندارند.

این مسؤول افزود: با توجه به اینکه مازاد تولید در استان داریم، نوع تولید و چگونگی تولید بخشی از مشکلات در حوزه محصولات باغی است، اما قسمت عمده مشکل در بخش صادرات است که توجه چندانی به آن نشده و برای مازاد تولید در امر صادرات اقدامی صورت نگرفته است.

باتوجه به نارضایتی‌که به صورت کلی از وضعیت صنایع در استان وجود دارد، آیا می توان امیدوار بود که با تغییرات اساسی در این بخش، زمینه تحول درصنعت استان آنطور که نیاز است انجام شود.

آیا این اظهار نظرها تنها در حد رسانه باقی می‌ماند و آیا به صورت کلی برنامه‌ای برای تحول در حوزه صنعت استان در دستور کار وجود دارد و یا به صورت ریشه‌ای دغدغه‌ای در این ارتباط وجود دارد؟ و یا اینکه نمایندگان مجلس به صورت کلی مسائل را مطرح می‌کنند تا حرفی برای گفتن داشته باشند، این سئوالی است که این روزها دغدغه جدی افکار عمومی و افراد زیر مجموعه صنعت را تشکیل می‌دهد.