پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15744
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    نشست هم اندیشی مسئولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد رامسر

    جلسه هم اندیشی مسئولین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران با هیئت رئیسه، مدیران گروه، مدیران بخش های مختلف اداری، دبیر هم اندیشی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

    به گزارش رامسرنوین، در ابتدای این مراسم دکتر علی خلخالی رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: میزبانی از دو شهید گمنام یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر است و در واقع کانون اصلی فعالیت های فرهنگی این واحد چه از لحاظ مکان استقرار و چه از لحاظ تمرکز فعالیت های حوزه فرهنگ به برکت حضور این دو شهید ساماندهی می شود.

    رئیس دانشگاه در ادامه با ابراز خرسندی از جایگاه فرهنگی واحد رامسر گفت: واحد رامسر در کنار شاخص های ممتاز آموزشی از لحاظ فرهنگی دارای جایگاه ویژه ای در سطح منطقه می باشد و ما شاهد رخداد کمترین آسیب ها و بحران های فرهنگی در این واحد هستیم و این به واسطه سال ها حضور افراد با تجربه در دانشگاه و همچنین ارتباطی است که بین دانشجویان و استادان برقرار شده است.

    وی گفت: مجموعه فعالیت های ما در واحد رامسر به منظور رشد و تعالی این واحد دانشگاهی در مجموعه نظام آموزش عالی کشور است و هدف ما توسعه دانشگاه در همه ابعاد به خصوص پیشرفت در بعد فرهنگی می باشد.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر تأکید کرد: در چشم انداز آینده واحد رامسر ساخت مسجد در جوار مزار دو شهید گمنام دانشگاه هدف گذاری شده است و مقدمات امر از لحاظ اخذ موافقت اصولی دانشگاه استان و سازمان مرکزی، مهیا گردیده و معماری و نقشه آن توسط استادان این واحد طراحی شده و آماده اجرا می باشد.

    دکتر خلخالی تصریح کرد: پایگاه بسیج دانشجویی در مراسمات و مناسبت های مختلف فرهنگی حضور بسیار فعال داشته و در واقع کانون فعالیت های فرهنگی واحد رامسر بسیج دانشجویی این واحد می باشد.

    در ادامه‌ حجت الاسلام دکتر حسینی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های استان مازندران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه عزاداری سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: محرم و صفر یک واقعیت مهم در فرهنگ ایران اسلامی است و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

    دکتر حسینی افزود: هر چیزی که رنگ و بوی خدایی داشته باشد و متصل به خدا باشد یقینا ماندگار خواهد بود و مهم ترین مبنا از مبانی تربیت اسلامی، خود مراقبتی است یعنی اینکه همیشه در همه امور خداوند را ناظر بر اعمال خود ببینیم و لذا واقعه عاشورا هم، چون رنگ و بوی خدایی داشته و متصل بوده در تاریخ جاوید و ماندگار مانده است.

    مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های استان مازندران گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در کنار اقتصاد مقاومتی، بنیه دفاعی کشور و وحدت و قومیت گرایی بحث فرهنگی است و خود باختگی، اشراف گرایی و وابستگی متولیان فرهنگ به جریان های سیاسی از جمله مواردی هستند که به پایه و اساس فرهنگ یک جامعه ضربه می زنند و همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند مهم ترین خطر کم توجهی مسئولان به امور فرهنگی کشور است.

    وی در پایان گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری قریب به سه دهه بوده که زیر نظر مقام معظم رهبری به عنوان یک نهاد مستقل در سه بخش استادان، کارکنان و دانشجویان در حال فعالیت می باشد و در بخش استادان از طریق برگزاری کارگاه های دانش افزایی و معرفت افزایی، در بخش کارکنان برگزاری کارگاه های ضمن خدمت با موضوعات فرهنگی و در بخش دانشجویان از طریق پایگاه های بسیج دانشجویی، کانون ها و به خصوص تشکیل هیئت های مذهبی در دانشگاه ها به انجام فعالیت هایی در حوزه فرهنگ می پردازد.

    در این مراسم حجت الاسلام حاج آقا غفاری معاونت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران و سایر اعضای این نهاد حضور داشته و هر کدام به اختصار ایراد سخن کردند.

    در پایان هم با اهدای یک جلد کلام الله مجید از دکتر علی خلخالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر از طرف دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر شد.