پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15696
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    کار صدور ویزای اربعین چند روز طول می‌کشد؟

    مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج وزیارت گفت: کار صدور ویزای اربعین بین ۵ تا ۶ روز طول می کشد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، محسن نظافتی در سخنانی اظهار کرد: وظیفه سازمان حج و زیارت، رسیدگی و ارجاع مدارک ثبت شده در سامانه سماح به کنسولگری ها و دفاتر کنسولی عراق برای صدور ویزا است.

    وی با اشاره به ثبت نام ۷۹۰ هزار نفر در سامانه سماح و دریافت ۴۰۰ هزار ویزا تاکنون، افزود: حدود ۱۶۰ هزار ویزا نیز در سفارت و کنسولگری های عراق بوده که منتظر صدور این ویزاها هستیم.

    عقب افتادگی در صدور روادید جبران شود

    مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به تلاش همه دست اندرکاران این سازمان در ۱۶ نقطه ای که دفاتر دایر بوده اشاره کرد و گفت: با توجه به صدور ویزای انفرادی برای امسال مقداری کارها سخت تر شده است.

    وی با بیان اینکه ایجاد وقفه هشت روزه برای تغییر تیم کارکنان ۱۶ دفتر صدور روادید و همچنین موضوع تبدیل ریال سبب تأخیر در صدور ویزا متقاضیان شد، خاطرنشان کرد: طبیعتا این وقفه سبب انباشت تقاضاهای گذشته و جدید برای روادید شده و در حال حاضر شاید افرادی باشند که بیش از هشت روز گذرنامه های خود را داده اند ولی هنوز روادید برای آنها صادر نشده باشد.

    نظافتی در ادامه با اشاره به اینکه از وزارت امور خارجه، سفارت خانه و سفیر عراق در ایران خواهش می شود که ترتیبی داده شود تا این عقب افتادگی جبران شود، تصریح کرد: سازمان حج و زیارت وظیفه دریافت و ارجاع مدارک متقاضیان به این دفاتر را داشته و صدور ویزا بر عهده این سازمان نبوده این درحالی است که این موضوع هم زمانبر و هم برعهده سفارت و کنسولگری های عراق است.

    وی با بیان اینکه البته در برخی نقاط همانند شیراز و اصفهان تلاش شده تا با اتخاذ تمهیداتی تا حدی این مشکلات برطرف شود، تأکید کرد: اگر این تمهیدات از سوی سفارت زودتر گرفته می شد طبیعتا این حجم از گذرنامه های ویزا نشده پشت دست سازمان و سفارتخانه باقی نمی ماند.

    روزانه ۵۰ هزار ویزا صادر می شود

    مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ضمن دعوت مردم به صبر و حوصله بیشتر با توجه به شرایط موجود، یادآورشد: همه دستگاه های مربوطه در حال تلاش هستند تا این وضعیت را به روز کنند.

    وی با بیان اینکه صدور ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ویزا در روز امکان پذیر نیست، افزود: ۶۰ درصد ویزاها توسط دفاتر و شرکت ها و سایر افراد صادر شده و تنها ۴۰ درصد ویزاها به سمت سازمان حج و زیارت آمده که از این ۴۰ درصد به طور متوسط روزانه ۵۰ هزار ویزا صادر می شود و این درحالی است که هم ورودی جدید داشته و هم تعدادی از قبل در صف انتظار هستند که کار را سخت می کند.

    نظافتی با اشاره به اینکه نباید به مردم گفته شود که درصورت تقاضا ظرف مدت دو تا سه روز ویزا دریافت می کنند، گفت: با توجه به شرایط موجود امکان صدور ویزا در کمتر از پنج تا شش روز وجود ندارد.