پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15684
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    عضو مجمع نمایندگان مازندران:

    دریا و سواحل شمال کشور صاحب ندارد

    نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌هایی استان‌های شمالی این است که دریا و سواحل صاحب ندارد.

    دریا و سواحل شمال کشور صاحب ندارد

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، قاسم احمدی‌لاشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌هایی استان‌های شمالی این است که دریا و سواحل صاحب ندارد، اظهار کرد: در مجلس هشتم مصوبه‌ای برای تشکیل سازمان عمران و سواحل دریایی کشور برای استان‌های شمالی انجام شد که هیچ‌ اقدام و کاری در سه استان شمالی کشور صورت نگرفته است.

    وی افزود: اکنون در همین راستا طرحی را آماده کردیم و بر اساس نشستی که با فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی داشتیم تقویت سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت و به نوعی مدیریت سواحل نیز به آنها سپرده خواهد شد.

    رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه و بی‌حساب و کتاب در سواحل در حال انجام است و هر کسی توپ را در زمین دیگری می‌اندازد و یک روز وزارت کشور را مسؤول می‌دانند و روز دیگر فرمانداران، بخشداران یا شهرداران شهر‌های ساحلی را مقصر می‌دانند در حالی که امکاناتی برای حل این معضل ندارند و به نوعی دریا در شمال بدون صاحب است.

    احمدی لاشکی عنوان کرد: از آنجایی که منابع، تجهیزات و امکانات در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد بنابراین طرح واگذاری مدیریت سواحل به سازمان بنادر آماده شد و در کمیسیون عمران مجلس هم درباره آن بحث و تبادل نظر شد و دفاع‌های لازم نیز انجام شد و اکنون در کمیته موردنظر قرار دارد و اگر این قانون به تصویب برسد مطمئناً برای سواحل و دریای شمال کشور اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.

    وی با تأکید بر اینکه همه بنادر شمالی و جنوبی کشور باید تقویت شوند، بیان کرد: در سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی به بندر نوشهر نیز سه پروژه سرمایه‌گذاری اقتصادی و تجاری صورت گرفت و تفاهم‌نامه‌های آن امضاء شد و این برای تقویت بندر نوشهر که دارای سابقه حدود یک قرن دارد و توجه جدی به آن نشد، بسیار مؤثر است.

    نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی دستور پیگیری جدی احداث راه دسترسی بندر نوشهر را صادر کردند که بخشی از این پیگیری‌ها را باید مدیران شهری نوشهر انجام دهند و مسیرهای موردنظر بازگشایی شود و شرایط برای احداث این راه تسهیل و فراهم شود.

    احمدی لاشکی با اشاره به اینکه باید بندر خشک یا پسکرانه را در نوشهر آماده کنیم و البته اقدامات در این زمینه آغاز شد، تأکید کرد: گردشگری بندر نوشهر نیز باید در راستای توسعه اقتصادی و تجاری به صورت جدی فعال شود.

    وی در پایان تصریح کرد: نوشهر در حوزه گردشگری دارای جایگاه خاصی است و این برای کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند ملموس‌تر است و آینده نوشهر، چالوس و کلاردشت بسیار درخشان است زیرا چه بخواهیم و نخواهیم عملیات احداث آزادراه تهران ـ شمال به طور جدی در حال انجام است و این برای توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

    برچسب ها :