تلویزیون از جامعه‌مان خیلی عقب است/ اتفاقات کشور اول در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود و وقتی بحرانی شد در تلویزیون

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، سیاوش قاسمی، مجری برنامه ویتامین «خ» با حضور در غرفه «فردا» به گفتگو با خبرنگار ما نشست. او گفت: «برنامه ویتامین خ، یک برنامه حدودا ۳۰ دقیقه‌ای است که هر روز از شبکه نسیم پخش می‌شود و برنامه‌ای بوده که در این اوضاع تلویزیون بیننده خوبی داشته باشد. ما سومین برنامه پربیننده شب نسیم بعد از خندوانه و دورهمی شدیم. خوشحالیم که با حداقل امکانات سوم شدیم. در برابر برنامه‌هایی که میلیاردی برای آن‌ها هزینه شده بود، ولی در رتبه بعدی قرار داشتند. یک برنامه ساده و مردمی که هدفمان فقط خنداننده بود.»
مجری برنامه ویتامین «خ» به انتقاد برخی از مخاطبان این برنامه اشاره کرد و گفت: «خیلی‌ها معتقد بودند که کلیپ‌هایی که پخش می‌شود در اینترنت هست. اما باید بدانید ایران فقط تهران نیست و خیلی از جا‌های کشور دسترسی به اینترنت ندارند و یا شبکه‌های ماهواره‌ای ندارند.»
سیاوش قاسمی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که مخاطبان تلویزیون کم شدند، اظهار داشت: «فکر می‌کنم عوامل زیادی دست به دست هم داد تا دچار این موضوع شدیم؛ که دقیق آن را نمی‌دانم. چون اگر می‌دانستم قطعا فلکه آن را می‌بستم و درست می‌شد. ولی امیدوارم اتفاق‌های خوبی رخ دهد و تلویزیون به حالت قبل برگردد. باید بخشی از سیاست‌ها را تغییر داد. شبکه نسیم نشان داد در تایمی که هیچ کس شاید تلویزیون نگاه نمی‌کرد، مخاطبان را به سمت خودش جذب کرد و میبینیم شاید کسانی که تلویزیون نگاه نمی‌کنند، خندوانه، دورهمی و ویتامین خ را در ساعات مشخصی می‌بینند. پس اگر شبکه خوبی داشته باشیم، برنامه خوبی بسازیم مردم میبینند.»
این مجری جوان ادامه داد: «الان مخاطب ما با مخاطب دهه ۶۰ فرق کرده. قبلا، صبح که از خواب بیدار می‌شدیم تلویزیون را روشن می‌کردیم تا هر موقع که بود حتی تا برفک تلویزیون آن را تماشا می کردیم. ولی الان نه! مخاطب از میان شبکه های تلویزیون یکی از آنها را انتخاب می‌کند. چون بیش از ۲۰ کانال تلویزیونی و هزاران شبکه خارجی داریم. اینترنت را هم باید اضافه کرد. به علاوه اینکه مخاطب ما، مخاطب هوشمندی است.»
سیاوش قاسمی افزود: «همان طور که وقتی تلویزیون آمد، رادیو کنار رفت. حس می‌کنم با ورود فضای مجازی کم کم تلویزیون هم کنار برود. باید گفت که الان اوج دوران شخصی‌سازی است. خود شخص می‌تواند شخصی سازی کند. شما می‌توانید تامین و تولید محتوا کنید. می‌توانید شبکه تلویزیونی باشی با اعضای چند هزارتایی یا چند میلیونی. از این بهتر نمی‌شود و قطعا مخاطب ما به این سمت می‌رود.»
مجری برنامه ویتامین «خ» در پایان گفت: «الان طوری شده که فضای مجازی به کمک تلویزیون آمده. همین اخبار را ببنیید. اتفاقات تلخی که این روز‌ها شاهدش هستیم، ابتدا در فضای مجازی پخش شد و بعد در تلویزیون علنی شد. این نشان می‌دهد که رسانه ما از جامعه خود عقب است. تلویزیون صبر می‌کند تا ببیند چه چیزی بحرانی می‌شود بعد به سمت آن می‌رود.»