۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ بدهی های بیمه سلامت به مطب ها پرداخت می شود

چاپ

به گزارش رامسر نوین، دکتر جلال سعیدپور در همایش توانمند سازی بیمه شدگان بیمه سلامت کشور در هتل رامسر گفت: هدف از برگزاری این همایش پر رنگ تر شدن نقش مردم در نظام سلامت و حرکت به سوی نظام سلامت مردم محور است‌.

وی افزود: بر اساس استانداردها نظام های سلامت باید به سمت مردم محوری حرکت کرده و شاهد مشارکت بیشتر مردم و فعالیتهای مرتبط با سلامت باشیم که نیازمند مشارکت مردم هستیم تا دانش آنها جهت تصمیمات بهتر برای سلامت خود بگیرند.

مدیر کل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: در توانمند سازی بیمه کوشا بوده و با بررسی راهکارها جهت ارتقای بیمه فعالیت داریم.

وی افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که جزء جمعیت هدف ۴۰ میلیونی هستند و بدلیل گستردگی کار بیمه نیازمند تلاش تمامی دست اندرکاران در این حوزه هستیم.

وی درباره مشکل بیمه سلامت از سوی مطب های خصوصی در عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین منابع مالی نظام سلامت پیش آمده مشکلات حادث شده و با تعامل مسئولین سطح بالای کشور در حال تامین بودجه برای بیمه سلامت هستند و بزودی این مشکل حل می شود.

سعیدپور بیان کرد: ۹۵ درصد اعتبارات بیمه سلامت دولتی بوده و وابسته به بودجه هایی است که از طرف دولت اتخاد میشود و با تامین منابع باید شاهد تحول در نظام بیمه سلامت کشور باشیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران اظهار کرد: یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش رامسر نوین دکتر رسول ظفر مند در همایش توانمند سازی بیمه شدگان بیمه سلامت کشور گفت: از این جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دفترچه های روستایی بیمه سلامت دارند و مابقی در صندوق های کارمندان، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی عضو هستند.

وی افزود: با دستور حاکمیتی قصد داریم هیچ فردی در استان بدون بیمه نباشد و بدنبال استعلام و شناسایی افراد فاقد بیمه هستیم تا تحت پوشش قرار دهیم.

خبر: جلال کمالی