پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1565
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ دی, ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
  • شما اینجا هستید :ویژه ها
  •   

    به مناسبت 17 دی‌ماه؛ سالروز کشف حجاب توسط رضاخان ملعون

    تبلیغات مدلینگ ماهواره، زندگی مردم را مختل کرده/تولید و عرضه پوشاک در بازار مدیریت نمی‌شود/فروشگاه‌های دائمی عفاف و حجاب راه‎اندازی شود

    فروشنده پوشاک گفت: برای اینکه از بازار شهرستان عقب نیفتیم، مجبوریم خود را به روز نگه داریم و با مد پیش برویم، امروز مد و مدگرایی گریبان ما فروشنده‌ها را نیز گرفته است و اگر اینطور نباشد، نمی‌توانیم مخارج زندگی‌مان را تأمین کنیم.

    به گزارش نیمه پر، ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب از سوی رضاشاه ملعون است، در بازار شهرستان فریدونکنار در حال قدم زدن بودیم که یک فروشگاه توجه ما را به خود جلب کرد، فروشگاهی که اجناس موجود در آن هیچ انطباقی با حجاب اسلامی ایرانی نداشت و بعضاً بیشتر اقلام موجود در آن مغازه خارجی بود.

    با اصرار فراوان، فروشنده این فروشگاه راضی به مصاحبه شد اما تمایل به انتشار نام و محل فروشگاهش نداشت و ما نیز با قول به این عمل با هم گفت‌و‌گو کردیم.

    اجناس داخلی بی‌کیفیت هستند

    این فروشنده با بی‌کیفیت دانستن اجناس داخلی اظهار کرد: متأسفانه با وجود ارزان بودن اجناس داخلی، از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، در ابتدا سعی می‌کردیم اقلام فروشی خود را از بازارهای داخلی تأمین کنیم اما با افزایش نارضایتی‌های مشتری روبه‌رو و مجبور به تأمین آن از خارج از کشور شدیم.

    وی افزود: البته تمام اجناس و پوشاک داخلی بی‌کیفیت نیستند اما رضایت مشتری برای ما از همه چیز مهم‌تر است و ما هم برای کسب رضایت آنها قدم بر می‌داریم.

    این فروشنده بیان داشت: مشتری هم با وجود آنکه می‌داند برای یک وسیله خارجی چندبرابر قیمت یک جنس داخلی را می‌پردازد، کیفیت را مهم‌ترین عامل خرید خود می‌داند.

    به درخواست مشتری احترام می‌گذاریم

    این فروشنده با بیان اینکه همیشه سعی کردم به درخواست مشتری احترام بگذاریم، گفت: بیشتر مشتری‌های‌مان دختران و پسران جوان هستند و سعی کردیم تا به امروز به خواست آنها احترام بگذاریم.

    وی ابراز داشت: جوانان سعی می‌کنند همواره به روز باشند و نمی‌خواهند از هم‌سن‌وسال‌های خود عقب بمانند، بنابراین به دنبال لباس‌های به‌روز و تبلیغاتی هستند.

    این فروشنده ادامه داد: متأسفانه ماهواره امروز به راحتی در اختیار جوانان ما قرار دارد و شبکه‌های متفاوتی که تبلیغات و مدلینگ برگزار می‌کنند برای دختران و پسران ما تحریک‌کننده بوده است، گاهی اوقات خریداران از ما اجناسی می‌خواهند که ما حتی نام آنها را نیز نشنیده‌ایم.

    وی اضافه کرد: برای اینکه از بازار شهرستان عقب نیفتیم، مجبوریم خود را به‌روز نگه داریم و با مد پیش برویم، امروز مد و مدگرایی گریبان ما فروشنده‌ها را نیز گرفته است و اگر اینطور نباشد، نمی‌توانیم مخارج زندگی‌مان را تأمین کنیم.

    مانتوهای کوتاه و بدن‌نما طرفدار زیادی پیدا کرده است

    این فروشنده اذعان کرد: متأسفانه این ماهواره و تبلیغات مدلینگ بسیاری از زندگی‎های افراد را در معرض خطر قرار داده است، چرا که به عنوان مثال در نوع پوشش فرزندان‌مان تغییر ایجاد کرده، درخواست لباس‌های تنگ و مانتوهای کوتاه از سوی دختران و تی‎شرت‎هایی با انواع و اقسام رنگ و لعاب از سوی پسران با شخصیت و رفتار جوانان‎مان درگیر شده است.

    وی خاطرنشان کرد: شاید اگر بخواهیم برای فروش مانتوهای بلند و کوتاه میانگینی ارائه کنیم، از هر ۱۰ مانتویی که می‎فروشیم، ۸ مانتو کوتاه و اسپرت است که این نشان از وخامت کار را دارد، ما هم برای اینکه این خریدار را از دست ندهیم، مجبوریم نسبت به تقاضای مشتری، فروش خود را عرضه کنیم.

    این فروشنده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کنیم تا بتوان با این نوع سبک پوشش مبارزه کرد، گفت: این کار از سوی غرب بسیار با حوصله و منظم صورت گرفت و امروز ما شاهد انواع بدحجابی‌ها در جامعه هستیم، ما هم باید به تدریج و با حوصله با برنامه اساسی و مدون در این زمینه ورود پیدا کنیم تا موفق شویم، یکی از مهم‌ترین کارهایی که در برخی از شهرستان‌ها به خوبی انجام شده و حتی جواب خوبی هم داده، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی عفاف و حجاب است، متأسفانه در شهرستان فریدونکنار هیچ نمایشگاهی برگزار نمی‎شود و اگر هم هر چند سال یکبار نمایشگاهی برگزار شود، چند روزه و برای کسب درآمد است.

    این کسبه بازار گفت: راه دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که فروشنده‌های کلان که ما اجناس خود را از آنها تامین می‌کنیم، با تحریم اجناس خارجی، جنس‎های ایرانی با حفظ شئونات اسلامی را عرضه کنند تا به صورت گروهی بتوانیم در برابر بی‌حجابی و مدهای غربی بایستیم.

    برای مشتری‌های محجبه تنوع اجناس نداریم

    وی افزود: به دلیل تقاضای زیاد مشتریان از کسبه، فروشنده معمولاً به دنبال ایجاد رضایت حداکثری است، زمانی که مشتری به دنبال لباس‌های مدلینگی و غربی است، نمی‌توانیم فروشگاه خود را از این نوع البسه خالی نگه داریم و برعکس بیشتر اجناس ما نیز از همین اقلام است، متأسفانه در این شرایط به بانوان و آقایان محجبه ظلم می‌شود و تنوع اجناس برای آنها نداریم و اگر هم جنس‌های‌مان متنوع باشد، از کیفیت بالا برخوردار نیستند.

    این فروشنده ادامه داد: البته ما تلاش می‌کنیم همه مشتری‌های مغازه را از خود راضی نگه داریم اما واقعیت آن چیزی بود که بیان شد.

    روز به روز به مدل‌های موجود در بازار اضافه می‌شود

    راننده تاکسی مسیر میدان امام (ره) تا میدان ساعت مرکز مازندران که در روز با تعداد بیشتری از مردم سروکار دارد، درباره وضعیت حجاب در جامعه می‌گوید: وضع حجاب در جامعه رضایت‌بخش نیست.

    وی ادامه می‌دهد: روز به روز به مدل‌های موجود در بازار اضافه می‌شود و ظاهراً نظارت در این حوزه بسیار کم است.

    این راننده تاکسی می‎افزاید: حجاب که در سنوات گذشته یکی از دغدغه‌های جدی در بین بانوان و مردان بود در حال حاضر به موضوع کم‌اهیمتی تبدیل شده و افراد تلاش دارند که با نامناسب‌ترین وضع در جامعه ظاهر شوند.

    مادر محجبه و دغدغه تهیه لباس

    از خانمی در شهرستان ساری که در حال خرید است و چادر به سر دارد می‌پرسیم که برای دخترش چه لباسی را می‌پسندد، می‌گوید: لباس مناسب در بازار وجود ندارد، همه مانتوهای موجود در بازار تنگ و کوتاه است، روز به روز از بلندی مانتوها کاسته می‌شود!

    وی ادامه می‌دهد: بنده خداها، بازاری‌ها هم شاید خیلی در این زمینه مقصر نباشند، آنها هم هر چه در بازار موجود باشد، خریداری می‌کنند.

    این خانم می‌افزاید: اگر فروشنده هم خیلی بخواهد در خرید دقت نظر داشته باشد، لباس‌های مناسب تهیه کند و در اختیار فروشندگان قرار دهد، اولاً برای خرید لباس باید زحمت زیاد به خود بدهد که اینگونه لباس در بازار کم است و دوماً ممکن است مشتریان خودش را از دست بدهد، بنابراین این ضرب‎الامثل خواهی نشوی رسوا، هم‎رنگ جماعت شو را سرلوحه کار خود قرار داده و مثل بقیه همان چیزی که در بازار موجود است را خریداری کرده و به خورد مشتریان می‌دهد.

    وی اضافه می‌کند: برای خرید مانتوی مناسب برای خودم که کلاً دچار مشکل هستم و برای دخترم نیز تاکنون نتوانستم خرید کنم.

    این خانم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اقدام به دوخت لباس نمی‌کنید، خاطرنشان می‎کند: دوختن لباس نیز مشکلات خاص خودش را دارد، پارچه مناسب و با قیمت مناسب گیر آوردن، خیاط خوب و مناسب که الگو مناسب برای شما تهیه کند و معطل شدن و پرو چندین باره هم از مشکلاتی است که واقعاً سخت است، از طرفی خیاط‌ها هم بدعادت شدند و همان لباسی را تهیه می‌کنند که از ماهواره و یا از بازار الگوگیری کردند و قیمت بالای دستمزد و پارچه نیز بماند.

    بلاغ/