پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15647
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    آخرین وضعیت حذف نمایندگان ایران از آسیا

    رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال در فاصله یک روز مانده به پایان مهلت باشگاه‌های ایرانی برای پرداخت بدهی‌ها شرایط موجود را تشریح کرد.

    به گزارش  رامسرنوین به نقل از بلاغ، سهیل مهدی درباره جلسه روز گذشته مدیران چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با رئیس فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: باشگاه‌ها باید از طریق کمک‌ سازمان بالادستی‌شان مشکلات خود را حل کنند؛ حالا این سازمان می‌تواند هیئت مدیره، رئیس مجمع و یا هر جای دیگری باشد. آنها باید کمک کنند که مشکلات چهار باشگاه استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران برطرف شود، اما اینکه اگر آنها کمک نکنند و این مشکلات حل نشود، مشخص نیست که چه اتفاتی می‌افتد و تیم‌های ما حذف می‌شوند یا خیر. واقعاً در توان باشگاه‌ها نیست که به‌ تنهایی این مشکلات را حل کنند.

    وی افزود: همه تلاش‌مان را کردیم، با باشگاه‌ها تعامل داشتیم و مهلت‌شان هم تمدید شد، اما باز هم می‌گویم که در توان باشگاه‌ها نیست به تنهایی این بدهی‌های سنگین را پرداخت کنند، چون مبلغ بدهی‌ها خیلی زیاد است. مدیران باشگاه‌ها شاید جلسه‌ای با مقامات بالاتر خود داشتند و صحبت کردند، اما نیاز است هرچه سریع‌تر این بدهی‌ها پرداخت شود. این بدهی‌ها انباشته شده، مگر باشگاه‌های ما چقدر بودجه دارند که از پس پرداخت این مبالغ سنگین بربیایند؟ باشگاه‌های ما درآمد ندارند، حق پخش نگرفته‌ و کلی بدهی از بدهی‌های‌شان را پرداخت کرده‌اند، اما برای ادامه کار نیاز به کمک نهادهایی به غیر از فدراسیون فوتبال دارند.

    رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال با اشاره به اقدامات فدراسیون فوتبال برای کمک به چهار باشگاه ایرانی، خاطرنشان کرد: فدراسیون هرچه در توان داشته برای این چهار باشگاه گذاشته، اما همان‌طور که گفتم، خارج از فدراسیون فوتبال کسانی باید به آنها کمک کنند. این بدهی باشگاه‌هاست و خودشان باید آن را پرداخت کنند، نه فدراسیون فوتبال.

    مهدی در پاسخ به این سوال که «آیا برای جایگزینی احتمالی این تیم‌ها به باشگاه‌هایی مانند ذوب‌آهن آماده‌باش داده شده است یا خیر؟»، گفت: با هیچ باشگاهی صحبت نکرده‌ایم. نمایندگان کشورمان براساس آیین‌نامه معرفی می‌شوند. پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، پیکان، فولاد و … همه برای ما یکی هستند. امیدوارم ارجح‌ترین و واجدشرایط‌ترین تیم به لیگ قهرمانان آسیا برود.

    وی در مواجه شدن با سوال دیگری درباره میزان بدهی چهار باشگاه ایرانی، تصریح کرد: میزان دقیق این بدهی‌ها مشخص است، اما خود باشگاه‌ها موظف هستند که آن را اعلام کنند.

    به گزارش تسنیم پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت تهران تا فردا فرصت دارند بدهی‌ها خود را پرداخت یا رضایت شاکیان خود را جلب کنند تا مجوز حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورند. اگر این اتفاق رخ ندهد، احتمال حذف نمایندگان ایران وجود دارد.