۱ماه است با معدل۱۸/۵۲ ترک تحصیل کرده ام/ نگذاشتند نامه ام را درحضور شما بخوانم!

چاپ

به گزارش رامسرنوین، دهستان اشکورات رامسر از جمله دهستان هایی است که با دارا بودن روستاهای مختلف هنوز خانوارهای زیادی در تمام فصول سال در آن منطقه ساکن هستند.

یکی از مهترین خدماتی که می بایست دولت در آن منطقه به ساکنان این منطقه محروم بدهد برپایی کلاس های درس و تجهیز مدارس برای دانش آموزان است.

در سال های اخیر در برپایی برخی کلاس ها برای بعضی مقاطع تحصیلی مشکلاتی به وجود آمده است که موجب ترک تحصیل دانش آموزان علاقه مند به درس شده است.

مرضیه کیایی دانش آموز مقطع سوم متوسطه یکی از دانش آموزانی است که به علت ترک تحصیلش و عدم امکان ادامه تحصیل در شهر برای فرماندار رامسر نامه ای را نوشته است تا مشکلات تحصیل وی حل شود.

نامه ای دختر روستایی به شرح ذیل است:

عرض سلام ادب و احترام خدمت شما فرماندار گرامی بنده مرضیه کیایی یکی از دانش آموزان مدرسه شهید مرتضی اشکور کیایی روستای سپارده شهرستان رامسر استان مازندران هستم.

متاسفانه بعلت نداشتن امکانات کافی در روستایمان در سال جاری با معدل ۱۸/۵۲ مجبور به ترک تحصیل شدم.

ضمنا دانش آموزان این روستا پس از به پایان رسیدن دوره اول متوسطه ( سوم راهنمایی) برای ادامه تحصیل ناچارا به شهر میروند، اما آن دسته از دانش آموزان مانند من که پر از استعداد، اشتیاق و علاقه فراوان برای ادامه تحصیل هستم بعلت نداشتن این امکانات مجبور به ترک تحصیل می شویم.

پدر و مادرم مانند دیگر روستاها کشاورز و دامدار هستند و علاقه زیادی برای آمدن به شهر ندارند، نه تنها من بلکه خانواده ام نیز برای ادامه تحصیل من به هر دری زدیم نشد.

درست است که یک ماه از بازگشایی مدارس میگذرد اما من همچنان امیدوار هستم لذا خواهشمندم برای من فکری کنید.

روزی که شما به همراه امام جمعه بخشدار رئیس آموزش و پرورش فرمانده انتظامی برای بازدید به مدرسه روستایمان سپارده آمده بودید من نیز در آن جمع حضور داشتم و نامه ای برایتان آماده کرده بودم که خواستم در جمع بخوانم اما کسانی در جمع حضور داشتند که خواستند نامه را نخوانم.

آقای فرماندار خواهشم از شما این است که به فکر مناطق محروم از جمله روستای ما باشید چون دوست ندارم دانش آموزی دیگر مانند من به خاطر نداشتن امکانات و با آن همه استعداد درس را کنار بگذارد و آینده اش را بابت این مسئله خراب کند.

در انتظار تماس شما؛ مرضیه کیایی

شماره تماس محفوظ است.