پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15631
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    طبق قانون لیگ قهرمانان آسیا

    در صورت حذف پرسپولیس و استقلال، کدام تیم‌ها جانشین آنها در آسیا می‌شوند؟

    طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا و آئین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا در صورت حذف پرسپولیس، استقلال و نفت تهران به علت بدهی‌ها ۵ تیم شانس جایگزینی آنها را دارند.

    خبرگزاری فارس: در صورت حذف پرسپولیس و استقلال، کدام تیم‌ها جانشین آنها در آسیا می‌شوند؟

    به گزارش رامسرنوین به نقل از فارس، در حالی‌که پرسپولیس و استقلال به دلیل بدهی‌های کلان خود در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند و اگر آنها نتوانند تا روز دوشنبه ضرب‌الاجل AFC را اجرا کنند و بدهی میلیاردی خود را بپردازند در آن صورت تیم‌های دیگری از لیگ برتر جایگزین آنها خواهند شد.

    این مسئله در مورد تیم نفت تهران هم صدق می‌کند و اگر نفت تهران نتواند استانداردهای لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و مجوز حرفه‌ای برای حضور در این مسابقات را بگیرد در آن صورت نیز یک تیم دیگر ایرانی جایگزین نفت در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

    براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین آئین‌نامه مسابقات لیگ قهرمانان، در صورت حذف پرسپولیس، استقلال و نفت تهران از لیگ قهرمانان و در صورتیکه ایران ۱+۳ سهمیه در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد در آن صورت تا رده هشتم جدول فصل گذشته تیم‌ها شانس جایگزینی دارند و می‌توانند به جای ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و نفت تهران به این مسابقات وارد شوند.

    طبق جدول فصل گذشته لیگ برتر، ۸ تیم اول به این ترتیب هستند:

    ۱- پرسپولیس

    ۲- استقلال تهران

    ۳- تراکتورسازی تبریز

    ۴- ذوب‌آهن اصفهان

    ۵- سپاهان

    ۶- پیکان

    ۷- استقلال خوزستان

    ۸- گسترش فولاد تبریز

    در صورت حذف پرسپولیس، استقلال و نفت تهران، تیم‌های ذوب‌آهن، سپاهان و پیکان به احتمال فراوان جایگزین این تیم‌ها در لیگ قهرمانان‌ آسیا خواهند شد. البته استقلال خوزستان با توجه به اینکه در رده پایین‌تری نسبت به این تیم‌ها قرار دارد و اینکه شرایط مالکیت این باشگاه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد احتمال حضورش در آسیا بسیار ضعیف است.

    برچسب ها : ,