افزایش آمار کودک آزاری در نیمه اول امسال

چاپ

به گزارش  رامسرنوین به نقل از بلاغ، حسین اسدبیگی با اشاره به آخرین وضعیت کودک آزاری در کشور، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی میزان کودک آزاری در ۶ ماه سال ۹۶ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق آمار گرفته شده در سطح کشور  در ۶ ماه  ابتدایی سال ۹۶  در حوزه کودک آزاری، تعداد تلفن‌های ثبت شده  از طریق (خط ۱۲۳ ) ۸ هزار ۴۷۸ تماس، خدمات سایر ۵ هزار ۶۷۲ مراجعه و مرکز مداخله در بحران یک هزار و ۱۹۳ بوده.

اسدبیگی در خصوص دلایل افزایش کودک آزاری توضیح داد: افزایش جمعیت، آشنایی مردم با مقوله کودک آزاری و همچنین فعال شدن سازمان‌های غیر دولتی در حوزه کودک آزاری از جمله دلایل این موضوع محسوب می شود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی همانند حلقه‌ای به یکدیگر متصل هستند و همین امر باعث گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی هچنین به آمار کودک‌آزاری در آمریکا اشاره کرد و گفت: سالانه ۳ میلیون مورد کودک آزاری در این کشور در انواع مختلف گزارش می‌شود و این نشان می‌دهد که در تمام دنیا آسیب های اجتماعی به ویژه کودک آزاری وجود دارد.

اسد بیگی در ادامه به آخرین وضعیت مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: تا سال گذشته ۲۰۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور فعال بودند که در تاریخ ۲۸ شهریور ماه امسال طی مراسمی و با حضور آقای  جهانگیری معاون اول رئیس جمهور همزمان ۱۵۰ مرکز به ظرفیت مراکز قبلی افزوده شد که البته در این زمینه همچنان منتظر تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان  اعتبارات مجلس هستیم.