شجاعت و انگیزه شهید زحمتکش در ایثار و فداکاری مثال زدنی بود+تصاویر

چاپ

 

به گزارش رامسرنوین، در ادامه دیدار های شاخه جوانان گفتمان انقلاب اسلامی رامسر با خانواده های معظم شهدا در شهرستان، عصر دیروز ۴ عضو از اعضای مرکزی شاخه جوانان گفتمان انقلاب اسلامی رامسر به همراه مسئول و دبیر گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان به دیدار خانواده معزز شهید اسماعیل زحمتکش رفتند.

در ابتدای این دیدار مهندس حجتی نیا به بیان خاطراتی از شهید سرافراز اسماعیل زحمتکش پرداخت و اظهار کرد: شهید زحمتکش به عنوان یک جوان در عرصه ایثار فداکاری فردی مثال زدنی بود و اخلاص و ایثار این جوان انقلابی باعث شد که او در مسیر حق به شهادت برسد.

وی افزود: پدر شهید زحمتکش نیز در اوایل انقلاب و در دوران جنگ از بسیجیان و رزمندگان شجاع و دغدغه مند بود که بسیاری از جوانان بسیجی با الگو گیری از این بزرگان در آن دوران انگیزه مضاعف برای حضور در میدان های نبرد با دشمن بعثی پیدا می کردند.

مهندس حجتی نیا در ادامه بیان کرد: خانواده های شهدا اسوه صبر و استقامت هستند و جوانان کشور به ویژه شهرستان رامسر می بایست همیشه احترام و تکریم از خانواده های شهدا را از یاد نبرد و به طور مستمر به دیدارشان بروند.

وی در پایان تصریح کرد: رامسر در دهه ۶۰ نوک پیکان فعالیت های بسیاری از گروهگ های منافقانه بود که در این بین رشادت های بسیجیان و مردم آن دوران بود که توانستیم دشمنان انقلاب اسلامی را در آن برهه حساس از میدان به در کنیم.

در ادامه پوریا جنت صادقی مسئول شاخه جوانان گفتمان انقلاب اسلامی رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: محوریت برنامه ها و اهداف شاخه جوانان گفتمان انقلاب اسلامی رامسر قطعاً دیدار و شنیدن دغدغه های خانواده های معزز شهدا در شهرستان رامسر خواهد بود.

وی افزود: حضور در فضای ساده و بی آلایش و معنوی منزل خانواده های معظم شهدا و شنیدن خاطرات و ویژگی های بارز شهیدان برای جوانان امروز بسیار موثر است و یقیناً در جامعه امروز پلی برای پیشرفت معنوی و اجتماعی آنان خواهد بود.

مسئول شاخه جوانان گفتمان انقلاب اسلامی رامسر ضمن تقدیر و تشکر از حاج علی زحمتکش برادر گرانقدر شهید بیان کرد: فعالان فرهنگی به عنوان طلایه داران تربیت نسل جوان نقشی موثر و مطلوب در عصر حاضر دارند و جان جوانان را از شعله ی جاویدان اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی با دور اندیشی و نکته سنجی سیراب می کنند که نمونه عینی آن را می توان در برادر گرانقدر شهید زحمتکش دید.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به برگزاری مراسمات عزاداری دهه ی سوم محرم هیات رزمندگان اسلام رامسر در سال های متمادی و نقش پررنگ حاج علی زحمتکش به عنوان مسئول واحد جوانان عاشورایی این هیات، جهت برگزاری این سوگواره، از تلاش های ایشان نیز تقدیر می کنیم.