پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15519
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

    دانشگاهیان آماده حضور در تجمع جهانی اربعین

    دانشگاهیان نیز این روزها برای حضور در تجمع جهانی اربعین و تشرف به عتبات عالیات آماده می‌شوند.

    خبرگزاری فارس: دانشگاهیان آماده حضور در تجمع جهانی اربعین

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  فارس، مجوز خروج کشور برای تمام دانشجویان مشمول به منظور شرکت در پیاده‌روی اربعین هماهنگ شد و دانشگاهیان نیز در آستانه اربعین شهادت سیدالشهدا(ع) آماده حضور در تجمع جهانی مسلمانان هستند.

    علی بهرامی مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه «سقا» گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین تعداد از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی است.

    وی درخصوص برنامه‌های قرارگاه نور برای دانشجویان در سفر اربعین ادامه داد: دانشجویان با مراجعه به دفترهای بسیج دانشجویی برای اعزام کاروانی ثبت‌نام می‌کنند. خواهران برای اعزام کاروانی و خروج از کشور باید رضایت‌نامه داشته باشند و برادران هم باید مجوز خروج از کشور را از طریق سامانه سقا گرفته باشند، بعد از ثبت‌نام کاروان‌ها تشکیل می‌شود.

    بهرامی ادامه داد: فرآیند انتقال کاروان‌ها چند مرحله دارند. یک مرحله در داخل ایران این که دانشجویان به مرز انتقال داده می‌شوند که مرز مشترک همه کاروان‌های دانشجویی چذابه است. در مرز، ستاد استقبال مرزی دانشجویی حاضر هستند که با برنامه‌های فرهنگی، اسکان موقت و تغذیه از کاروان‌های دانشجویی استقبال می‌کنند. در کشور عراق نیز اتوبوس‌های شرکت شمسا، کاروان‌های دانشجویی را به نجف منتقل می‌کنند.

    مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی افزود: کاروان‌ها در نجف مورد استقبال ستاد استقبال دانشجویی نجف قرار می‌گیرند. اسکان متمرکز دانشجویان در صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت علی(ع) قرار دارد. در نجف هم فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

    به گفته بهرامی کاروان‌ها ۲ یا ۳ روز در نجف هستند و بعد از آنجا به سمت طریق اصلی بدرقه می‌شوند.

    مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد: حدود ۱۰ موکب دانشجویی بین مسیر درنظر گرفته شده است که دانشگاه‌های کشور موکب‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند و با محوریت موضوعات جهان اسلام خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران ارائه می‌دهند.

    وی افزود: در کربلا اسکان متمرکز دانشجویی در مجتمع فردوس قرار دارد و برنامه‌های متنوعی ازجمله دسته‌های عزاداری هیأت عزاداران دانشجویی به سمت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برنامه‌ریزی شده است.»

    بهرامی درباره طرح همراه زائر گفت: متاسفانه این طرح امسال به سیستم جامع کشوری تبدیل نشد و در مجموعه به دو شکل اعزام کاروانی و اعزام گروهی خواهیم داشت. اعزام گروهی در چند استان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، به این صورت که دانشجویانی که برای بار اول سفر اربعین می‌روند به دانشجویانی که تجربه این سفر را دارند ارتباط داده می‌شوند که بتوانند دانشجویان جدید را هدایت کنند یا گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفره تشکیل دهند که به این گروه‌ها هم خدمات اسکان دانشجویی داده می‌شود.

    مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی درباره مشکلات خروج از کشور دانشجویان مشمول گفت: حدود ۴۰ درصد از دانشجویان هنوز مجوز خروج نگرفته‌اند که در همین رابطه امروز جلسه‌ای با مسئولین نظام وظیفه برگزار می‌شود؛ امیدواریم با کار جهادی مشکل خروج از کشور این دانشجویان هم برطرف شود.

    * پرتاب ماهواره دانشگاه شریف تا پایان امسال

    منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور  در حاشیه نود و هشتمین جلسه ستاد در جمع خبرنگاران درباره پرتاب ماهواره دانشجویی کشور گفت: ماهواره های سه دانشگاه و ۲ موسسه آماده پرتاب است.

    وی افزود: بر این اساس ماهواره دانشگاه شریف امسال و ماهواره دانشگاه امیرکبیر سال آینده پرتاب می شود.

    کبگانیان گفت: امیدواریم حمایت های دولت در این حوزه قوی تر شود.

    * حضور ۱۴ دانشگاه از ایران در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا

    محمدجواد دهقانی سرپرست ISC گفت: پایگاه خبری یو.اس.نیوز چهارمین فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا را امروز دوم آبان ماه سال ۱۳۹۶ منتشر کرد، رتبه بندی یو.اس.نیوز یکی از رتبه بندی‌های معتبر و پرمخاطب در سطح دنیاست که از سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به رتبه بندی دانشگاه‌ها در سطح جهانی کرده است. یو.اس.نیوز در فهرست نتایج سال ۲۰۱۸ تعداد دانشگاه‌های مورد ارزیابی خود را از ۱۰۰۰ دانشگاه در سال ۲۰۱۷ به ۱۲۵۰ دانشگاه افزایش داده است.

    دهقانی اظهار داشت: بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی یو.اس.نیوز از طریق نظرسنجی و بخشی دیگر نیز از پایگاه استنادی وب.آو.ساینس برای بازه ۵ ساله ۲۰۱۱-۲۰۱۵ تهیه می‌شود.

    در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ میلادی دانشگاه هاروارد رتبه نخست جهان را کسب کرد. موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم جدول را کسب کردند.

    بر اساس نتایج منتشر شده پایگاه خبری یو.اس.نیوز سال ۲۰۱۸، تعداد ۱۴ دانشگاه از کشورمان توانستند خود را در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرار دهند.

    دانشگاه تهران توانست در سال ۲۰۱۸ رتبه اول ایران و ۴۶۲ جهان را کسب کند. دانشگاه‌های آزاد کرج، صنعتی شریف رتبه‌های دوم و سوم ایران و همچنین دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، پزشکی تهران، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان، پزشکی شهید بهشتی ، پزشکی شیراز و نوشیروانی بابل نیز از دیگر دانشگاه‌های برتر کشور هستند که توانسته‌اند در فهرست ۱۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا جا گیرند و این در حالی است که در سال گذشته تعداد دانشگاه‌های کشور در فهرست یو.اس.نیوز برابر با ۱۱ دانشگاه بوده است.

    سه دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی شیراز و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز اولین سالی است که در فهرست جهانی رتبه بندی یواس نیوز حضور یافته‌اند.

    * فهرست منابع کنکور ۹۷ منتشر شد

    فهرست منابع سوالات آزمون سراسری سال ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

    این فهرست شامل منابع دروس عمومی و دروس اختصاصی تمام گروه‌های آزمایشی است.

    داوطلبان برای دسترسی به منابع آزمون می‌توانند به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

    * مسئول بسیج اساتید تهران بزرگ معارفه شد

    مراسم معارفه علی اکبر متکان به عنوان مسئول بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

    متکان در این مراسم با بیان اینکه بسیج اساتید تهران بزرگ سیاست‌های ابلاغی سازمان بسیج اساتید کشور را اجرا می‌کند و مجری سیاست هاست، گفت: سیاست‌های بسیج اساتید کشور ابلاغ شده و ۱۴ موضوع مهم در آن مورد تاکید قرار گرفته است که ما آنها را پیگیری خواهیم کرد.

    وی افزود: یکی از اولویت‌های ما برای اجرای این سیاست‌ها جذب است.

    متکان ادامه داد: جوانگرایی یکی از سیاست‌های دیگر بسیج اساتید است که ما در بسیج اساتید تهران بزرگ به این مسئله توجه جدی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم نسل دوم و سوم انقلاب وارد عرصه شوند.

    وی موضوع شبکه بندی در بسیج اساتید را بسیار مهم دانست و افزود: باید پتانسیل عظیمی که در دانشگاه ها وجود دارد را شبکه بندی و سامان دهی کنیم تا بتوانیم از آنها برای کمک به دولت، نظام و مردم استفاده کنیم.

    متکان تاکید کرد: کشور نباید در عرصه مدیریتی از جوانان و نخبگان بی بهره باشد و امیدواریم با همت همه اساتید و دلسوزان نظام و انقلاب برای شکوفایی بسیج اساتید و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

    * «شاهد عابدی» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس شد

    در مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه تربیت مدرس و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران «شاهد عابدی» به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس معارفه شد.

    برچسب ها :