پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15380
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برانکو: دم شفر گرم!

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:همه ما الان برای دربی هیجان داریم و بی‌صبرانه منتظر بازی فردا هستیم، طبیعی است این بزرگترین دربی آسیاست و همه ما خوشحالیم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از آغاز دیدار تیمش مقابل استقلال در دربی ۸۵، گفت:درگذشت مرحوم آشتیانی را تسلیت می‌گویم و برای ما یک فقدان بزرگ در آستانه دربی است.

    برانکو ادامه داد: همه ما الان برای دربی هیجان داریم و بی‌صبرانه منتظر بازی فردا هستیم. طبیعی است این بزرگترین دربی آسیاست و همه ما خوشحالیم. می‌دانیم که چقدر این بازی بزرگ و بامعنی است برای هواداران ما و خیلی وقت‌ها نتیجه‌اش از قهرمانی هم مهمتر می‌شود.

    وی تصریح کرد: بارها گفته‌اند که دربی یک بازی خاص است که برنده آن از قبل مشخص نیست و نتیجه بازی ارتباطی با جایگاه تیم‌ها در جدول ندارد. این بازیکنان هستند که با روح تیمی و بازی تیمی در زمین تصمیم می‌گیرند. اما از هر چیزی مهمتر باید بگویم که مطمئن هستم بازیکنانم لحظه‌ای کم کاری نمی‌کنند و به فکر شاد کردن دل هواداران هستند. به عنوان یک مربی افتخار می‌کنم در این بازی حضور دارم و طبیعی است به جز ۱۱ بازیکن اصلی بقیه بازیکنان به خاطر عدم حضورشان ناراحت باشند.

    * فردا مصدومیت و سردرد و پادرد معنا نخواهد داشت

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: فردا مصدومیت و سردرد و پا درد معنا نخواهد داشت و همه با تمام وجود سالم و سلامت برای بازی هستند. در مورد کادر بازیکنانم باید بگویم همگی سالم هستند و البته مشکلات کوچکی است. تنها کسی که در اختیار نداریم مهدی طارمی است که محروم است و فرشاد احمدزاده هم به دلیل عمل جراحی در این بازی حضور ندارد. احمد نوراللهی هم هنوز حق بازی ندارد. بقیه بازیکنان سالم و سلامت هستند و در رقابت با یکدیگر هستند.

    برانکو در خصوص اینکه آیا محسن مسلمان که محرومیتش بخشیده شده برای بازی فردا در ترکیب پرسپولیس خواهد بود یا نه،‌تصریح کرد:‌مسلمان در کادر بازیکنان ما قرار دارد و او هم مثل سایر بازیکنان در لیست ۲۰ نفره ما هست.

    * باید نقاشی بکشم تا حرفم در مورد مسلمان را متوجه شوید؟!

    در این هنگام خبرنگاری که این سؤال را پرسید مجددا پرسید آیا مسلمان فردا بازی می‌کند، که در این بین برانکو تصریح کرد: فکر کنم حرف من را خوب متوجه نشدید. باید نقاشی بکشم که بفهمید چه گفتم؟! او در کادر ۲۰ نفره ما هست همانطور که بیرانوند در لیست ۲۰ نفره ما قرار دارد. فردا فقط مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و احمد نوراللهی با ما نیستند.

    * بتوانیم نیم بر صفر برنده می‌شویم

    وی در باره اینکه پرسپولیس هجومی بازی می‌کند، گفت: خوشبختانه همه بازیکنانم سالم هستند و طبیعی است که در این شرایط به برد فکر می‌کنیم. می‌دانیم که سخت است اما فقط برای برد، برد و برد به زمین می‌رویم. البته بازی مقابل هر تیمی سختی‌های خودش را دارد اما دربی انگیزه‌های خاص خودش را می‌طلبد. فردا باید قلب‌ها داغ و ذهن و مغز خنک باشد.ما فقط به برد فکر می‌کنیم و تعداد گل مهم نیست. حتی اگر بتوانیم نیم بر صفر برنده می‌شویم.

    * مگر قلیان ممنوع است؟!

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه مسلمان مشکل روحیه‌اش به خاطر محرومیت پایین است، گفت: مشکل کجا بود؟ برای چه حق بازی نداشت؟ مگر قلیان در ایران ممنوع است؟

    برانکو در مورد اینکه کمیته اخلاق قلیان را برای فوتبالیست‌ها ممنوع کرده است،‌گفت: من فکر می‌کنم که این مسئله کاملا شخصی است. در قانون همه چیز مشخص است که چه چیزی ممنوع است و چه ممنوع نیست وقتی من به رستوران می‌روم می‌بینم مردم قلیان می‌کشند.

    * سوپرایز؟! یواش یواش!

    وی در مورد اینکه دربی قبل با وجود برتری باختید، گفت: دربی یک مسابقه خاص است و برنده‌اش از قبل مشخص نیست. یک سری جزئیات سرنوشت بازی را مشخص می‌کند. در آن بازی ما در ۵ دقیقه شکست خوردیم و شانس گل‌های زیادی را از دست دادیم و اکنون هم استقلال جایگاهش در جدول ضعیف است اما این هیچ ربطی به بازی فردا ندارد. استقلال تیم عالی است و مربی خوبی دارد. آنها هم به دنبال برد در این بازی هستند.

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه برای بازی فردا سوپرایز دارد یا نه،‌گفت: یواش یواش.

    برانکو در مورد اینکه رسن فردا بازی می‌کند یا نه، گفت: رسن را آورده‌ایم تا از او استفاده کنیم و هر جا که من تصمیم بگیریم و لازم بدانم از این بازیکن استفاده  می‌کنم.

    * هرگز ترکیب تیمم را در کنفرانس نگفته ام

    وی در باره اینکه آیا ترکیب تیمش را برای دربی اعلام می‌کند یا نه،‌اظهار داشت: من هرگز ترکیب تیمم را در کنفرانس نگفته‌ام و هیچ وقت هم از شخص یا اسم خاصی حرف نمی‌زنم.  به طور مثال بشار رسن از وقتی به پرسپولیس آمد تقریبا در همه بازی‌های ما کم یا زیاد بازی کرد. متاسفانه او مدت زمان کمی با ما بود اما چیزی که هست این است که با آمدن او ما به هدف زدیم و نشان داده که برای پرسپولیس یک بازیکن با پتانسیل است و مهمتر اینکه او یک جوان ۲۰ ساله است و ما انتظار داریم که روز به روز بهتر شود.

    * تجربه من از شفر بیشتر نیست

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه تجربه او از شفر در دربی‌ها بیشتر است و آیا این موضوع باعث برتری پرسپولیس در بازی فردا خواهد شد، خاطرنشان کرد: من این موضوع را قبول ندارم. شفر تجربه زیادی دارد و به عنوان مربی که در آلمان، تایلند و امارات کار کرده دارای تجربه زیادی است. او همچنین تیم کامرون را قهرمان آفریقا کرد و تجربه عظیمی دارد. او همچنین دربی‌های بزرگ و مختلفی را تجربه کرده و بازی‌هایی هم بوده که ناکوت کرده است. فکر می‌کنم او تجربیات زیادی دارد.

    برانکو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شفر یک مربی آلمانی است و اینکه ترکیب تیمش را هجومی خواهد چید، اظهار داشت:‌ شفر یک مربی آلمانی است و فلسفه فوتبال آلمان یک فوتبال هجومی است. او به عنوان یک مربی واقعی روی همه فازهای بازی اعم از دفاع، میانه زمین و خط حمله حساب می‌کند و طبیعی است به دنبال این است با بیشترین تعداد ضربه آخر را بزند و دمش گرم!

    * ضعف‌هایی که قبلا وجود داشت دیگر اتفاق نمی‌افتد

    وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بازیکنانش در برخی بازی‌ها مثل دربی فصل گذشته در چند دقیقه تمرکز از دست می‌دهند، اظهار داشت: آن ۵ دقیقه در نیمه اول بود و شاید این بار ۵ دقیقه در نیمه دوم رقم بخورد. طبیعی است ما روی این مسائل کار می‌کنیم و تمرکز و آرامش را بین بازیکنان می‌بینیم. اما شما می‌دانید که انگیزه و هیجان بین بازیکنان و هواداران چقدر بالاست و مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر نمی‌توان با آرامش خاصی کار کرد. من روی تجربه سیدجلال، شجاع و ماهینی حساب کردم و اطمینان دارم که ضعف‌هایی که قبلا وجود داشت دیگر اتفاق نمی‌افتد.

    * پرسپولیس و استقلال قبول کرده‌اند که ظرفیت تماشاگران نصف نصف باشد

    سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه در دربی پایتخت میزبان و میهمان به یک اندازه تماشاگر دارند و ۱۰ درصد ۹۰ درصد رعایت نمی‌شود، گفت: این دربی در ایران زیباتر از حد معمول است. طبیعی است طبق قانون تیم میزبان باید ۹۰ درصد و تیم میهمان باید ۱۰ درصد تماشاگر داشته باشد اما آنچه در دربی پایتخت شاهدیم زیباست. پرسپولیس و استقلال قبول کرده‌اند که ظرفیت تماشاگران نصف نصف باشد علیرغم اینکه می‌دانیم که می‌تواند طور دیگری باشد اما این خیلی خوب است که پرسپولیس و استقلال در کنار فدراسیون چنین تصمیمی گرفته‌اند و به استقلال و پرسپولیس تبریک می‌گویم و این به خاطر هواداران است و وظیفه ما این است که آنها شاد کنیم.

    برانکو در مورد اینکه  غیبت مسلمان باعث خواهد شد خلاقیت خط هافبک پرسپولیس کم شود، گفت: فردا خواهیم دید.