پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1512
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۱ دی, ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    یادداشت/ مسئولان ذیربط رسیدگی کنند:

    افزایش قیمت کذایی و بدون نظارت کرایه برخی خودرو های عمومی در سطح شهر

    آیا خبر دارید که خودرو های عمومی شهر و آژانس ها که اکثر مردم با آنها سرو کار دارند، با افزایش قیمت کذایی و بدون هیچ نظارتی در شهر جولان میدهند وکسی هم از خود نمی پرسد چرا؟

    نیمه پر/ سید داریوش قانع/ در روزهای اخیر باخبر شدیم که با اعتراض شدید برخی ازشهروندان و همت اعضای  شورای اسلامی شهر رامسر، طرح پارکومتر موقتا” به حالت تعلیق در آمد.

    طرح پارکومتر ،طرحی است جامع که در اکثر شهرهای بزرگ جهت ساماندهی وضعیت پارک خودرو در سطح شهر و تقسیم فضای عادلانه پارک برنامه ریزی شده است.

    و امروز اکثر اعتراضات مردمی و تنظیم شکوایه دست جمعی را کسانی ترتیب دادند که منافع شخصی خود را در خطر دیدند و هیچگاه به منافع شهر فکر نمی کنند.

    همه آن کسانی که از صبح زود تا پاسی از شب خودروی خود را کنار مغازه و یا محل کار خود پارک نموده وهیچ فرصتی به دیگران جهت بهره برداری از پارکینگ نمی دهند و حتی با سد معبر در کنار محل کسب خود موجب برهم ریختن نظم میشوند، باید هم معترض باشند و از منافع شخصی خود دفاع کنند.

    اما دفاع از حقوق سایر شهروندانی که از خودروی شخصی استفاده نمی کنند به عهده چه کسانی است؟

    آیا خبر دارید که خودرو های عمومی شهر و آژانس ها که اکثر مردم با آنها سرو کار دارند، با افزایش قیمت کذایی و بدون هیچ نظارتی در شهر جولان میدهند وکسی هم از خود نمی پرسد چرا؟

    چون مردم به اعضای شورای شهر خود اطمینان دارند و فکر میکنند که کرایه تاکسی ها و آژانس ها با مصوب شورای محترم اجرایی شده و با رای کمیسیون انطباق فرمانداری شهر مصوب گردیده است.

    اگر یک روز سوار تاکسی شوید و از بد حادثه از مساجد شهر صدای اذان که در این فصل سال ساعت پنج ونیم غروب به گوشتان برسد متوجه خواهید شد که کرایه ششصد تومانی یکباره به نهصد تومان افزایش پیدا میکند و اگر دلیلش را از آن راننده محترم تاکسی بپرسید نامه ای را به شما نشان میدهد که در آن مصوب شده در شب هنگام چهل درصد قیمت کرایه خود را افزایش دهد و معیار شب هنگام رانندگان محترم تاکسی هم اذان مغرب به وقت محلی است.

    آژانس ها هم بر اساس مصوبه شورا بیست درصد باید به کرایه خود اضافه کنند که هیچ یک از آژانس های مسافربری رعایت نمی کنند و هیچ دستگاهی هم در شهر نظارتی براین مسئله ندارد.

    شاید عموم مردم از پارکومتر استفاده نکنند ولی اکثریت مردم از خودروهای عمومی سطح شهر استفاده خواهند نمود واین هزینه ها بار سنگینی به دوش آحاد مردم ما خواهد گذاشت واگر در یک خانواده چند نفره سرانگشتی حساب کنیم خواهیم دید در آخر ماه چه هزینه ای سنگینی خواهد شد.

    ازاعضای محترم شورای اسلامی شهر رامسر پرسشی دارم، اگر فقط به خاطر فشار اقتصادی به مردم طرح پارکومتر را معلق نمودید وهیچ انگیزه ای به غیر از خدمت به خلق نبوده و نیست، حتما” فکری هم به حال قیمت کرایه خودروهای عمومی و آژانس ها هم نمایید تا خدمتی بزرگ به عموم مردم شده باشد نه فقط به افرادی خاص.