پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14850
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۴ مهر, ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > سیاسی
  •   

    هر دیوانه‌ای به کار خودش هوشیار است!

    سیاری از تحلیل‌گران ایرانی بریک تصور غلط واشتباه هم چنان تکیه می‌کنند که رئیس جمهوری آمریکا دیوانه‌ای است که تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی و جنون آمیز و حتی خلاف منافع این کشور می‌گیرد!

    به گزارش رامسرنوین ، به نقل از بلاغ سخنان دونالد ترامپ در روز جمعه ۲۲ مهر ۹۶ که سرشار از لفاظی ها ، توام با اهانت،ناسزا و غوغاسالاری بود آنچنان جامعه جهانی و حتی ناظرین داخل ایران را بخود مشغول داشت که کمترکسی توانست به واقعیت راهبرد دقیق و هوشیارانه آمریکا که در لابلای مطالب جنجالی دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا پنهان شده بود پی ببرد.

    بسیاری از تحلیل گران ایرانی بر یک تصور غلط و اشتباه هم چنان تکیه میکنند که رئیس جمهور آمریکا دیوانه ای است که تصمیمات غیرقابل پیش بینی و جنون آمیز وحتی خلاف منافع امریکا می گیرد!! ،در حالیکه از لحاظ تئوریک و علمی ملاحظه می گردد که ساختار تصمیم گیری در این کشور طوری تنظیم شده و استقرار یافته است که رییس جمهور امریکا صرفا نقش بازی میکند!! و مطلقا نمی تواند و اجازه ندارد که خلاف راهبردهای اتخاذ شده توسط صاحبان واقعی قدرت تصمیم بگیرد و یا عمل کند.

    در رابطه با موضوع هسته ای ایران نیز نگاه امریکایی ها به مذاکرات هسته ای از ابتدا این بوده و هست که با آوردن جمهوری اسلامی به پای میزمذاکره او را وادار کند تا درمقابل “کدخدای جهان” سرتسلیم فرود آورده و از اصول و ارزشهای خود که در تقابل با اصول حاکم بر آمریکای مستکبر میباشد دست بردارد، و دیگر مدعی استکبار ستیزی و سلطه ستیزی با مستکبران عالم نباشد.

    متاسفانه آقای روحانی از همان زمانی که در مبارزات انتخاباتی سال۹۲ شرکت کرد صراحتا اعلام نمود که باید برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریمها “به سراغ امریکا رفت و دم کدخدا را دید،” و با اتخاذ این موضع غیر واقع بینانه وغیرمنطقی و این سخن که “خزانه خالی است” و یا سخن آقای ظریف که “آمریکا میتواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را نابود کند” و اینکه “هر توافق بدی هم بهتر از عدم توافق است” پیشاپیش با دست بسته و انفعال و نوعی وادادگی پای میز مذاکره با امریکا رفت که نتیجه آن هم قابل پیش بینی بود و برجامی از آن حاصل شد که صنعت هسته ای را از کار انداخته واز آن جز دکوری باقی نماند و در مقابل به قول دولتمردان هیچ چیزی هم دریافت نگردید به طوری که امروز از برجامی که به عنوانه “فتح الفتوح وآفتاب تابان” یاد میشد جز جسد بی جانی باقی نمانده است!!.

    آمریکایی ها و حتی آقای دونالد ترامپ به اصطلاح “دیوانه” ،باید خیلی احمق باشند. که حاصل این دستاورد بزرگ را برای خود ندیده واز آن استقبال نکنند!!. در عین حال خوی استکباری وزیاده خواهی آمریکای متفرعن به همین دستاورد بزرگ نه در دوران اوباما، و نه در دوران ترامپ قانع نبوده و طبیعتا بسنده هم نمیکنند. و ملاحظه گردید که آقای روحانی در ایران بعد از اتمام مذاکرات و آغاز اجرای یکجانبه برجام از برجامهای دیگری سخن گفت که باید برای حل سایر مسائل مورد اختلاف با آمریکا استفاده گردد؟! و این دقیقا در راستای تحقق همان اهداف نهائی آمریکا بود که در نهایت چیزی جز تسلیم مطلق جمهوری اسلامی در مقابل امریکا و عدول از همه اصول و اهداف انقلابی و آرمانی خود نمی باشد. با کمال تاسف مرحوم هاشمی رفسنجانی در آخرین سخنرانی خود و در همایش مدیران آموزش و پرورش بصورت شفاف آنرا مطرح نمود که “اگر خواستار پیشرفت هستیم باید همان راهی را برویم که ژاپن و آلمان در مقابل آمریکا در پیش گرفتند” و آن هم چیزی جز تسلیم کامل در برابر آمریکا نمیباشد !

    این موضع دولت آقای روحانی که همچنان برطبل توخالی برجام میکوبد و به همین قدر هم راضی هستند که بتوانند جسم بی جان برجام را حفظ نموده و بر بالین آن مدیحه سرایی کنند ! دولت امریکا را ترغیب می کند که امروزه بخواهد تا با حفظ برجام بدنبال تکمیل و تعمیم آن به سایر موارد اختلافی هم چون قدرت موشکی ایران و دست آوردهای جمهوری اسلامی در منطقه بروند و بهمین علت به آزمایش های موشکی جمهوری اسلامی معترض بوده و با هجمه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخواست ادامه مذاکرات و تکمیل برجام را داشته باشند تا نهایتا به آنچه را که به زعم آقای تیلرسون تغییر رژیم ایران است،برسند و این سیاستی است که در تمام طول دوران چهل ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت و پابرجا بوده و همواره از ذهن وبرنامه تصمیم گیرنگان امریکایی خارج نشده و تغییری نکرده است و به یقین در آینده هم تغییر نخواهد کرد. به عبارت دیگر تا زمانی که جمهوری اسلامی بر پایه اصول وارزش های اسلامی و انقلابی خود پیش می رود و قدرتمندتر هم میگردد این ستیز و مخالفت ها همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانی برسد و یقینا خواهد رسید که ایالات متحده آمریکا همچون اتحاد جماهیر شوروی بخاطر ضعف های ساختاری خود فرو بپاشد.

    برای جمهوری اسلامی نیز تنها راه،مقاومت و ایستادگی و تکیه بر منابع و امکانات داخلی خود می باشد تا زمانی که بتواند اقتصادی خودکفا و مقاوم ایجاد کند و تحریمها را نه بعنوان تهدید بلکه فرصت تلقی نماید و در آن صورت است که غرب به ناکارآمدی تحریمهای خود پی برده و از فشار بر ایران قدرتمند دست بردارد.

    مع الاسف دولت آقای روحانی بجای اینکه از تجربه تلخ برجام عبرت گرفته و از نگاه برونزای خود دست برداشته و به درون کشور عطف توجه کند و صادقانه به اشتباهات خود اعتراف نماید همچنان بر طبل توخالی برجام کوبیده و مشکلات اقتصادی کشور را بحال خود رها کرده است. و این چیزی است که دشمن هم میخواهد که آنچنان جامعه ایران در تنگنا و فشارهای اقتصادی قرار گیرد که آمادگی لازم برای برای تسلیم در مقابل استکبار را پیدا کند!! واین آرزویی است که یقینا به گور خواهد برد، زیرا که این ملت ثابت کرده است در مقابل فشار های سیاسی،اقتصادی دشمنانش مقاوم تر و مصمم تر خواهد ایستاد و هرگز تسلیم زیاده خواهی های آن ها نخواهد شد. ای کاش دولت روحانی از این راه اشتباه و غلط فعلی خود دست بردارد و گرنه تا پایان کار دولت تدبیر و امید ما باید تاوان این اشتباه بزرگ را بپردازیم.