اراضی شیب دار رامسر برای توسعه کشت غرب مازندران مستعد است

چاپ

به گزارش رامسرنوین، فرزاد نوائیان در گفت و گویی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال سازمان جهاد کشاورزی برنامه هایی طراحی کرد که یکی از مهم ترین آنها فعال کردن و کمک به واحدهای تولیدی است که به دلیل کمبود نقدینگی غیرفعال بوده و کمتر از ظرفیت تولیدی خود در حال کار هستند و یا واحدهایی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

وی افزود: در این راستا سامانه بهین یاب فعال شده و واحدهای تولیدی که دارای مجوزهای لازم در زمینه های صنایع تبدیلی؛ تکمیلی دام و طیور هستند حمایت می شوند و با فعال کردن این واحدها با استفاده از تسهیلاتی که طراحی شده فعالیت های کشاورزی رونق می گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رامسر بیان کرد: متقاضیان در سامانه ثبت نام کرده و طرح ها بررسی شده و بعد از تصویب در بانک ها با دریافت تسهیلات رونق تولید رخ می دهد.

وی تصریح کرد: در راستای تامین بسترهای مناسب مصوباتی در قالب پروژه های تملیکی رامسر و طرح هایی که در آینده در بخش اراضی شیب دار صورت می گیرد، طراحی شده و پس از تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرایی می شود.

وی یادآور شد: در رامسر زمین های مناسبی وجود دارد و به توسعه باغات و اراضی شیب دار جهت بهره وری از زمین های مورد نیاز حمایت می شود.

نوائیان اظهار کرد: تامین نقدینگی و افزایش ضریب مکانیزاسیون با اعطای تسهیلات در بخش کشاورزی فراهم بوده و افرادی که در بخش مکانیزاسیون، ماشین آلات و ادوات تمایل به خریداری دارند به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کرده تا ضریب مکانیزاسیون افزایش یافته و با کاهش هزینه ها در بحث تولید مواجه شویم.

وی گفت: جهت گذر از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان، کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف بخش کشاورزی برگزار شده و بر اساس زمان بندی هایی که مدنظر بوده آخرین یافته های تحقیقاتی وارد عرصه تولید می شود.

وی تصریح کرد: در توسعه کشاورزی عوامل و مسائل مختلفی در نظر گرفته شود و تامین نقدینگی مورد نیاز برای واحدهای تولیدی که نیازمند نقدینگی هستند باید فراهم شود، قوانین و آئین نامه ها باید بومی سازی شود و در قالب میزان و سطح مالکیت ها در رامسر که عمدتا پایین است اقداماتی صورت گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رامسر در پایان گفت: حمایت از تولید و عرضه محصولات تولیدی برای بازار مصرف جهت صادرات باید صورت کیرد زیرا افزایش تولیدات شاخص به ویژه در بخش گل و گیاه، مرکبات و گیاهان دارویی ضمن کمک به توان اقتصادی خانوارها زمینه عرضه محصولات کشاورزی را نیز فراهم می کند.