عملیات غرورآفرین مرصاد شروع اضمحلال سازمان منافقین بود/ سازمان منافقین و افرادش قربانی توهمات رهبرانشان شدند

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، ۵ مردادماه ۱۳۶۷ سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد بوده است، در این عملیات که اندکی بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران انجام شد منجر به سرکوب هجوم گسترده منافقین در غرب کشور شد، در این روز تعداد کثیری از اعضای منافقین با خیال خام خود گمان می‌بردند که با یک حمله سراسری و غافلگیر کننده خواهند توانست کاری که رژیم بعث در طول ۸ سال جنگ تحمیلی نتوانست انجام دهد خود به تنهایی انجام دهند و زمینه فتح ایران را فراهم کنند.

محمد رضا سیفایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگویی با ما اظهار کرد:  صدام پس از ناکامی خود در طول هشت سال دفاع مقدس دست به تبیین استراتژی جدیدی زد و در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد «بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و همین‌طور پیوستن مردم ایران به صفوف آنها را خواهید دید. » و به این ترتیب شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، نیروهای عراقی توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشتند و مجدداً در جنوب و حوالی خرمشهر حمله کردند تا راه نفوذ برای ارتش مجاهدین خلق باز شود و حتی توانستند تا آستانهٔ تصرف آن پیش روند.

وی افزود: پس از این اتفاق نیروهای دفاعی ایران در جبهه‌های جنوبی مستقر شدند و در این زمان سازمان مجاهدین عملیاتی با نام فروغ جاویدان را از مرزهای غرب ایران آغاز کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: سازمان مجاهدین خلق که از مدت ها قبل به عراق منتقل شده بود و توسط صدام به انواع سلاحهای سبک و سنگین مجهز شده بود خود را برای مقابله علنی با مردم ایران آماده کرد و این در حالی بود که این سازمان که در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی اقدام به ترور ۱۰‌ها هزار نفر از مردم ایران زده بود با روشن شدن ماهیت خود به دامن صدام پناهنده شده بود.

وی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس  داستان خوش خدمتی این گروهک به صدام ادامه داشت و با تهیه انواع اطلاعات و اخبار در داخل کشور دست به خرابکاری و متشنج کردن اوضاع می‌کرد که با برخورد بسیار سخت نیروهای انقلاب مواجه شد و چاره‌ای به جز پناهنده شدن در عراق پیدا نکرد.

وی خاطر نشان کرد: نحوه شروع عملیات فروغ جاویدان از سوی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بدین صورت بود که در ۳۱ تیرماه سال ۱۳۶۷، مسعود رجوی کلیه نیروهای سازمان را در سالن اجتماعات اشرف جمع کرد و طی یک سخنرانی مبسوط آغاز “عملیات فروغ جاویدان” و “فتح تهران” را اعلام کرد و گفت: «براساس تقسیمات انجام شده، ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید!» کاری که ما می خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند.

محمدرضا سیفیایی با اشاره به متوهم بودن سازمان منافقین و افرادش بیان کرد: بیان صحبت های بلند پروازانه مسعود رجوی قبل از آغاز عملیات فروغ جاویدان نشان می‌دهد که سازمان منافقین چقدر از بسیاری از واقعیت های موجود در سطح جامعه ایران بی‌اطلاع بوده همین امر موجب از بین رفتن و شکست این عملیات و پیروزی نیروهای رزمنده های ایران شد.

وی افزود: ساعت ۴ بعد از ظهر روز سوم مرداد ماه سال۱۳۶۷، تهاجم ارتش سازمان(عملیات فروغ جاویدان) به ایران آغاز شد، در این عملیات حدود ۱۵ هزار نفر از اعضا و هواداران سازمان از تمامی نقاط دنیا برای حضور در این عملیات حاضر شدند، همزمان عراق در تمامی جبهه‌ها ایران را مورد تهاجم قرار داد تا نیروهای سازمان به راحتی از مرزهای بین المللی در غرب کشور عبور کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل، نیروهای سازمان مجاهدین خلق بدون درگیری پس از عبور از شهرهای قصر شیرین و سرپل ذهاب، در ساعت ۹:۳۰ همان شب شهر اسلام آباد را به تصرف در آورد، در روز پنجم مرداد، نیروهای سازمان تهاجم به سمت باختران را آغاز کردند، سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷، با رمز «یا علی» و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد.

سیفیایی با اشاره به شروع عملیات دفاع و مقابله رزمندگان ایران خاطر نشان کرد: نیروهای نظامی ایران ابتدا منتظر شدند تا مجاهدین به اندازه کافی در داخل خاک ایران نفوذ کنند تا از برد پشتیبانی عراقی‌ها خارج شوند، آنها ابتدا نیروهای چتر باز را در پشت سر مجاهدین پیاده کردند سپس هواپیماهای اف-۴ نیروی هوایی ستون زرهی مجاهدین را بمباران کردند و در ادامه بالگردهای نیروی زمینی ارتش با سلاح‌های ضد تانک به ستون زرهی مجاهدین یورش بردند، در این هنگام پیشروی مجاهدین متوقف شد و در انتها نیروهای زمینی ارتش و سپاه به باقی‌مانده نیروهای مجاهدین حمله کردند، درگیری ها به شدت ادامه داشت و از صبح روز ششم، عقب نشینی نیروهای سازمان منافقین آغاز شد.

در همین رابطه محمد نبی زاده کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  در عملیات مرصاد بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای مجاهدین خلق کشته و زخمی شدند و در میان کشته شدگان و اسرا تعداد زیادی از کادرهای سازمان و فرماندهای تیپ‌ها نیز وجود داشت.

وی افزود: هر چند که خود سازمان برای کاهش نشان دادن صدمات وارده میزان کشته‌ها و زخمی های خود را به نصف تعداد یاد شده اعلام کرد تا روحیه نیروهای خود را حفظ و اندکی از افتضاح شکست را جبران کند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بر اساس اعترافات دستگیرشدگان و عکس‌هایی که از بعضی اجساد شنناسایی شده تهیه شده است از مجموع ۵۱ نفر هیئت اجرایی سازمان (مرکزیت) حداقل ۳۳ نفر از آنها در صحنه عملیات حضور داشته‌اند که ۱۶ نفر آنان کشته شده‌اند و حجم ضربه به بدنه‌ی سازمان ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده و به کادر مرکزی سازمان حدود ۳۰ درصد ضربه وارد شده است که این تعداد علاوه بر مجروحان و از کار افتادگانی است که به عقب انتقال داده شده‌اند، پس از پایان عملیات، تنگه چهارزبر، تنگه مرصاد نام گرفت.

وی تصریح کرد: عملیات مرصاد را باید شروع اضمحلال سازمان منافقین دانست، اعضای این سازمان قربانی حماقت محض خود و رهبرانشان شدند و تا به امروز هم این حماقت اعضا ادامه داشته و با قرار گرفتن و آلت دست شدن کشورهای بیگانه سعی می‌کنند تا حیات سیاسی خود را حفظ کنند.

به گزارش بلاغ، عملیات مرصاد را می بایست یکی از افتخارات بزرگ رزمندگان و انقلاب اسلامی ایران دانست که با کمترین زمان و بهترین قوا منافقین کور دل را به سزای اعمالشان رساند و تا امروز نیز این گروهک

افتادن این سازمان در دامن رژیم سعودی خود نشان از نهایت فقر تحلیل سیاسی این سازمان دارد که با عقب افتاده‌ترین رژیم منطقه برعلیه مردم ایران همدست شده است، این سازمان در طول حیات ننگین خود همیشه خیانت به مردم شریف ایران را در دستور کار خود داشته و در صدد انتقام گرفتن از آنها بوده است، حدود ۱۷ هزار شهید ترور در کشور خود دلیلی بر این مدعا است.