پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14592
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ تیر, ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر گفت:

    امام جعفر صادق (ع) الگوی استمرار در مبارزه با ظلم و استکبار دوران خودش است/ تداخل برگزاری برنامه های معنوی با نماز جمعه جای انتقاد برادرانه دارد

    امام جمعه رامسر گفت: امام صادق (ع) الگویی به تمام معنا در استمرار مبارزه با ظلم و استکبار دوران خودش است زیرا بنی امیه و دشمنان پس از حادثه کربلا همچنان بر حذف اهل بیت و عترت از قرآن تمام تلاش خود را می کردند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: هفته ای را که در پیش رو داریم  در روز ۵ مرداد سالروز تاسیس نماز جمعه و اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) و به به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است که هر سال تحت عنوان هفته یا روز نماز جمعه نامگذاری شده است که سعی می کنیم برنامه های خوبی را در این رابطه تدارک ببینیم که محفل انس با قرآن از جمله این برنامه ها است.

    وی افزود: ۳ مرداد هفته آینده ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت است که به مدت ده روز تا  ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد که از هم اکنون این ایام مبارک را به همه ارادتمندان اهل بیت (ع) تبریک عرض می کنم.

    امام جمعه رامسر بیان کرد: مقام و منزلت شهید بسیار بالا است و شهید مقامی را دارد که حضرت علی (ع) با همه مراتب معنوی خودش آرزوی این مقام را داشت و باید گفت که تشریح مقام بزرگ شهادت کار هر انسانی نخواهد بود.

    وی تصریح کرد: بنده هر جایی برای مراسم شهدا دعوت شدم بدون درنگ رفتم و حضور یافتم اما در برخی مواقع برنامه ریزی هایی انجام می گیرد توسط متولیان این امر که جای نصیحت و انتقادی برادرانه دارد.

    وی تاکید کرد: برنامه ریزی و تعیین زمان وقت برگزاری یادواره شهدا بسیار حائز اهمیت است و برخی اوقات به نظرم می رسد که در برنامه ریزی برگزاری یادواره شهدا خود شهدا هم راضی نباشند زیرا این برنامه ریزی ها باعث می شوند بندگان و مومنان خدا از توفیقات دیگری با توجه به زمانش باز بمانند.

    حجت الاسلام سید جعفر رضایی در ادامه بیان کرد: پابگاه های مقاومت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه و ستاد برگزاری یادواره شهدا در محلات همچون هیئات امنای مساجد که در عرصه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا پرتلاش و دغدغه مند هستند توجه داشته باشند که در برنامه ریزی های زمان برگزاری یادواره شهدا طوری عمل کنند که این مراسم ارزشمند با نماز جمعه تداخل نداشته باشد.

    وی اظهار کرد: نماز جمعه میعادگاه و قرارگاه معنوی مومنان و مومنات در هر جمعه هفته است که دارای برکت و ارزش بالایی است و انتظار می رود متولیان در برنامه ریزی زمان برگزاری یادواره شهدا دقت بیشتری کنند زیرا یادواره شهدا را می توان در زمان های دیگر هم برگزار کرد اما نماز جمعه منحصراً به ظهر جمعه ارتباط دارد و این تداخلات باعث عدم توفیق حضور مومنان و خانواده های شهدا در نماز جمعه شود.

    وی خاطر نشان کرد: در هفته ای که گذشت شهادت جانگذار امام جعفر صادق (ع) را داشتیم که در این خصوص باید گفت که امام صادق (ع) الگویی به تمام معنا در استمرار مبارزه با ظلم و استکبار دوران خودش است.

    امام جمعه رامسر در پایان گفت: ما باید ائمه خود را بشناسیم و به وسیله شناخت کامل از این انسان های برگزیده و والا سبک زندگی و رفتار خود را تنظیم کنیم تا راه سعادت را پیدا کنیم.